Burse - Fonduri mutuale

Sphera Franchise Group, vânzări mai mari cu 37,4% după nouă luni graţie KFC. Dar un profit cu 20,9% mai mic

Sphera Franchise Group, vânzări mai mari cu 37,4% după...

Autor: Dan Grigore Ivan

16.11.2018, 00:04 240
Sphera Franchise Group (SFG), administratorul a peste 100 de restaurante din rândul unor branduri precum KFC, Pizza Hut sau Taco Bell, a înregistrat vânzări de 551,5 mil. lei, în creştere cu 37,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Viteza de creştere a cheltuielilor a fost însă şi unui mare, acestea ajungând la 476,9 mil. lei, reprezentând un avans de 43,4%. Toate segmentele de chelutieli au fost în creştere, cele mai mari evoluţii înregistrându-se în rândul salariilor (48,8%), chiriilor (40,5%) sau al publicităţii (46,2%). Profitul din exploatare în restaurante a crescut cu 8,7%, până la 74,5 mil. lei, aprecierea cu 53,8% a cheltuielilor generale şi administrative a urcat cu 53,8%, până la 37,6 mil. lei, topind din profitul din exploatare până la 36,9 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 16,4%. Profitul perioadei a fost astfel de 32,4 mil. lei, faţă de 40,9 mil. lei, reprezentând o reducere de 20,9%.  KFC este locomotiva grupului, cu vânzări de 424,9 mil. lei (mai mari cu 20,9%), echivalentul a 77% din totalul celor nouă luni înregistrate de Sphera Franchise Group. Astfel, creşterea KFC a reprezentat o contribuţie de 16,4% din avansul de 23,4% al vânzărilor Sphera în această perioadă.

Valoarea de piaţă a Sphera Franchise Group este de 876 mil. lei (190,4 mil. euro), după ce de la începutul acestui an acţiunile au scăzut cu peste 44%, pe fondul unor tranzacţii de aproape 125 mil. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO