Burse - Fonduri mutuale

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, raportează pierderi de 4,7 mil. lei în primele nouă luni ale anului şi vânzări în scădere cu 27%. În T3/2020, vânzările grupului au crescut cu 86% faţă de T2/2020

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, raportează pierderi de 4,7 mil. lei în primele nouă luni ale anului şi vânzări în scădere cu 27%. În T3/2020, vânzările grupului au crescut cu 86% faţă de T2/2020

Autor: Cristina Bellu

12.11.2020, 09:38 1373

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat în primele nouă luni ale anului o pierdere netă de 4,7 mil. lei lei (excluzând impactul adoptării IFRS 16), faţă de profitul de 38,2 mil. lei obţinut în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările în restaurante s-au cifrat la 502,4 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 27,6%.

În T3/2020, vânzările consolidate ale grupului s-au ridicat la 197,9 mil. lei, în scădere cu  20,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar în creştere cu 86,2% comparativ cu trimestrul doi al acestui an, performanţă care a reuşit să reducă din impactul negativ al pandemiei asupra evoluţiei businessului în T2/2020, şi a determinat obţinerea unui rezultat EBITDA nominalizat de 28,4 mil. lei şi marjă de 5,7% în primele nouă luni, semnificativ mai mare comparativ cu EBITDA nominalizat de 1,6 mil. lei şi marjă de 0,5% raportată pentru S1/2020.

La îmbunătăţirea performanţei din T3/2020 au contribuit şi livrările prin canalele proprii şi parteneriatele cu agregatorii de comenzi. Astfel, în perioada iulie-septembrie, 24% din totalul comenzilor au fost generate prin canalele de livrare, în timp ce 76% au fost vândute în restaurante. Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă a anului trecut, doar 6% dintre comenzi erau generate prin canalul de livrare

“După un trimestru doi extrem de dificil, trimestrul trei a arătat semne de redresare. În această perioadă am redeschis toate restaurantele şi ne-am concentrat în principal pe extinderea serviciilor de livrare, optimizarea meniurilor pentru a se potrivi condiţiilor pieţei, reproiectarea fluxurilor de clienţi şi de producţie, analiza şi îmbunătăţirea structurilor de costuri pentru a maximiza performanţa.În ciuda pandemiei, am continuat să punem în aplicare planul de deschidere a restaurantelor noi, precum şi identificarea de noi spaţii pentru dezvoltări viitoare”, spune Călin Ionescu, directorul general al Sphera.

În perioada iulie-septembrie 2020, Sphera a reuşit să pună în aplicare măsuri importante de reducere a costurilor, atât la nivelul restaurantelor, cât şi la nivelul cheltuielilor generale şi administrative. Mai mult, pe parcursul trimestrului trei, Grupul a beneficiat de ajutor de stat din partea guvernului român, care a contribuit la scăderea cheltuielilor cu salariile cu 33,4%, iar renegocierea cu proprietarii de spaţii comerciale a contribuit la scăderea cheltuielilor, cu chiria, cu 20,7%. De asemenea, costurile de publicitate au fost reduse cu 34,9%, faţă de T3 2019.

Grupul a închis T3/2020 cu un EBITDA normalizată de 26,9 milioane lei, cu doar 11,8% mai mică faţă de T3/2019 şi un profit net de 17,6 milioane lei, cu 12,3% mai mic faţă de ​​T3/2019.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO