Burse - Fonduri mutuale

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, trece pe profit de 0,5 mil. lei în T1/2021, faţă de o pierdere de 9,5 mil. lei în T1/2020, la vânzări de 211 mil. lei, plus 6,6%

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, trece pe profit de 0,5 mil. lei în T1/2021, faţă de o pierdere de 9,5 mil. lei în T1/2020, la vânzări de 211 mil. lei, plus 6,6%

Autor: Cristina Bellu

17.05.2021, 08:57 177

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru T1/2021 un profit net de  0,5 mil. lei (excluzând impactul adoptarii IFRS 16), faţă de pierderea de 9,5 mil. lei obţinută în perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările s-au cifrat la 211,4 mil. lei, echivalentul unei creşteri de 6,6% faţă de T1/2020 şi  de 1,5% faţă de T4/2020.

În acelaşi interval, Sphera a înregistrat un EBITDA normalizat de 13,1 milioane lei, cu 271% mai mare faţă de perioada similară a anului anterior, şi o marjă de 6,2%, arată raportul financiar al grupului.

În România, veniturile Grupului au crescut cu 6,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 1,7% faţă de T4/2020, în timp ce vânzările din Italia au crescut cu 2,5% comparativ cu T1/2020, iar restaurantele din Republica Moldova au raportat vânzări cu 19% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut.

Ca performanţa individuală, KFC România şi KFC Moldova au încheiat T1/2021 cu un EBITDA cumulat de 19,6 milioane lei şi un profit net de 13,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane lei, dar pierderi de 1 milion lei.

În perioada ianuarie-martie 2021, Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane lei, iar KFC Italia a avut un rezultat negativ de 8 milioane lei, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene.

La nivelul grupului, Pizza Hut a reuşit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri din T2/2020 şi să reducă pierderile cu 20,5%, determinată şi de decizia companiei de a închide locaţiile neperformante, începând cu T3/2020.

”Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al grupului Sphera pe piaţa românească de la debutul pandemiei în ceea ce priveşte vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creştere a vânzarilor de peste 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricţii”, spune Călin Ionescu, CEO Sphera.

Vânzările obţinute prin livrări de către agregatori sau prin propria capacitate au rămas la acelaşi nivel ca în T4/2020. 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei pieţe de activitate ale Grupului, în valoare de 65,9 milioane lei, au fost livrate în T1 2021 de către platformele de livrare sau folosind capacitatea de livrare proprie.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO