Burse - Fonduri mutuale

Ştefan Nanu, şeful Trezoreriei: Spargem pentru prima oară clişeul trimestrialităţii cu programul Fidelis. Pe viitor, sperăm să creştem frecvenţa

Ştefan Nanu, şeful Trezoreriei: Spargem pentru prima...

Autor: Eduard Ivanovici

08.03.2024, 12:33 13883

În cadrul evenimentului de listare la Bursa de Valori Bucureşti a celei mai recente emisiuni de titluri de stat Fidelis, Ştefan Nanu, directorul general al Trezoreriei statului, a declarat că, pe viitor, programul îşi poate creşte frecvenţa, în contextul în care Ministerul Finanţelor a atras până acum de la populaţie 26,2 miliarde de lei prin toate cele 15 oferte derulate începând cu vara lui 2020.

„Ediţia a cincisprezecea este una specială pentru că spargem pentru prima oară clişeul trimestrialităţii. Ne bucurăm că băncile au venit cu această iniţiativă şi au dorit să crească frecvenţa emisiunilor şi noi bineînţeles că am acceptat. Ni se pare o iniţiativă foarte bună şi sperăm ca frecvenţa chiar să crească pe viitor”, spune Ştefan Nanu.

Cea mai recentă emisiune Fidelis, prima din 2024, a atras 843,9 milioane de lei, respectiv 190,5 milioane de euro însumând 1,8 miliarde de lei, adică 360,3 milioane de euro. Donatorii de sânge au cumpărat obligaţiuni de 135 de milioane de lei, la o dobândă de 7% pe an. În rest, dobânzile sunt cuprinse între 4% pentru titlurile denominate în euro şi 6,75% pentru titlurile în moneda naţională.

„Am răspuns unei cereri din ce în ce mai mare. Oamenii s-au obişnuit, a devenit un produs pe care toată lumea îl aşteptată, avem o grămadă de petiţii în Ministerul Finanţelor cu tot felul de idei: «faceţi Fidelis Valentine’s!» sau tot felul de iniţiative. Asta după ce am creat o atmosferă specială prin acea tranşă de donatori”, continuă şeful Trezoreriei.

Consorţiul de intermediere pentru ediţia de anul acesta a fost format din Alpha Bank, Banca Comercială Română, BRD – Groupe Société Générale şi BT Capital Partners. În precedenta emisiune Fidelis, Ministerul Finanţelor a atras 933,4 milioane de lei, respectiv 310 milioane de euro (valori însumând 2,47 miliarde de lei, adică 497,7 milioane de euro).

„Deşi s-a diminuat puţin perioada de subscriere, am discutat cu băncile să creştem frecvenţa. Observasem că majoritatea investitorilor vin în partea a doua a perioadei. Este mai important să aibă o frecvenţă mai mare astfel încât oamenii să poată subscrie mai des în decursul unui an”, adaugă Ştefan Nanu.

În oferta Fidelis cu numărul 15, derulată în perioada 21 februarie – 1 martie, românii au plasat aproape 14.000 de ordine de subscriere atât pentru titlurile de stat denominate în lei, cât şi pentru cele in euro. Veniturile obţinute, atât din dobânzi, cat şi din câştigurile de capital sunt neimpozabile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO