Burse - Fonduri mutuale

TeraPlast vrea să îşi digitalizeze 80% dintre procesele logistice în următoarele 12 luni. Ovidiu Gurău, directorul comercial: Adoptarea soluţiilor digitale face parte din strategia noastră de eficientizare a timpilor şi eliminare a probabilităţii greşelilor în contextul unui volum ridicat de muncă

Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast

Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast

Autor: Cristina Bellu

22.09.2023, 10:17 588

Producătorul de materiale de construcţii TeraPlast Bistriţa (simbol bursier TRP), companie listată pe segmentul principal al BVB, estimează că, în termen de un an, 80% dintre procesele operaţiunilor logistice vor fi derulate prin intermediul unor softuri care cresc eficienţa şi reduc timpii necesari de livrare.

Procesul de digitalizare presupune construirea unui ecosistem integrat de soluţii digitale, care ţine cont de specificul operaţiunilor şi nevoile TeraPlast şi care concentrează mai multe soluţii digitale care duc la interoperabilitatea datelor, spun oficialii companiei.

„Adoptarea soluţiilor de digitalizare este parte din obiectivul nostru de eficientizare a timpilor şi eliminare a probabilităţii greşelilor în contextul unui volum ridicat de muncă.  Dimensiunea Grupului TeraPlast este în creştere constantă, suntem cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, iar nevoile logistice trebuie adaptate la noile realităţi. Soluţiile implementate au ţinut cont de dinamica, diversitatea şi complexitatea proceselor comerciale, sunt personalizate industriei în care activăm” , explică Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast.

Compania operează 7 depozite proprii şi o reţea de peste 350 de distribuitori, iar împreună cu echipa de vânzări gestionează un portofoliu de peste 2.000 de clienţi.

„Vom continua să extindem soluţiile digitale necesare pentru a fi pregătiţi şi competitivi, deoarece acum facem tranziţia către noua eră, cea a industriei 4.0”, adaugă Ovidiu Gurău.

Cel mai recent proiect în acest sens vizează analiza şi ofertarea. Astfel, pentru optimizarea procesului, a fost implementat un program care permite atât o analiză rapidă a cererii, raportând preţul solicitat la costurile înregistrate, cât şi acces la istoricul preţurilor de vânzare pentru produsele în cauză.

Structura softului este gândită şi personalizată de echipa TeraPlast şi a fost realizat şi implementat de către Cicada Tehnologies din Cluj.

În perioada următoare, TeraPlast are în vedere şi găsirea de soluţii pentru dezvoltarea şi implementarea softurilor de logistică, finalizarea platformei de comerţ B2B, cât şi continuarea dezvoltării aplicaţiilor de WMS, astfel încât echipele din depozite să aibă posibilitatea de a face operaţiunile necesare cât mai uşor şi mai repede, fără greşeli.

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de polimeri din centrul şi sud-estul Europei, adună sub aceeaşi umbrelă companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack şi Somplast.

Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP.

Acţiunile companiei sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti, în indicii Small Cap şi Global All Cap ai FTSE Russell, în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index) şi în indicii CECE MidCap şi ROTX EUR ai Bursei de Valori de la Viena.

TeraPlast are 1,08 mld. lei capitalizare. Compania este controlată în proporţie de 46,8% de omul de afaceri Dorel Goia. Din acţionariat fac parte şi fonduri de pensii private Pilon II.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO