Business Construct

Canalul B2B, noua tinta a Ruukki

Canalul B2B, noua tinta a Ruukki

Madalina DUMITRU, directorul de marketing al Ruukki Romania: Vom majora bugetul de marketing cu 60% anul acesta si ne vom concentra pe segmentul de B2B si constructii.

27.03.2008, 21:31 182

Grupul finlandez Rautaruukki va construi in Romania cea mai mare investitie de tip greenfield pe care o realizeaza in afara Finlandei, in cadrul unui program de investitii care se intinde in perioada 2007-2008 si mai cuprinde tari precum Ucraina, Ungaria, Rusia si Polonia.
Practic, investitiile totale se vor ridica la circa 120 de milioane de euro, valoare care cuprinde si investitiile din Romania si Finlanda.
Ruukki va majora anul acesta bugetul de marketing cu 60% fata de anul precedent pentru a promova concepte de proiecte realizate din produse metalice pentru segmentul de B2B si constructii, prin intermediul arhitectilor locali si straini.
?Vom majora bugetul de marketing cu 60% anul acesta si ne vom concentra pe segmentul de B2B si constructii. Impreuna cu arhitecti vom lucra la proiecte de hale industriale la cheie, pentru a putea oferi un pachet complet catre clienti, care sa cuprinda design, proiectare, relizare si montaj", a declarat Madalina Dumitru, directorul de marketing al Ruukki Romania.
Finlandezii au realizat de la intrarea pe piata romaneasca cresteri anuale ale vanzarilor de 60-80%, situatie care i-a determinat sa transforme Romania in principala locatie pentru o investitie greenfield.
?Ruukki a decis in 2004 sa inceapa o procedura de rebranding pe piata locala, prin care toate diviziile au fost reunite sub acelasi nume. Practic, Romania a devenit atunci principala tinta a Ruukki si s-a luat decizia de a face cea mai mare investitie din cadrul grupului", spune Dumitru.
Companiile Rannila, Gasell, Rautaruukki, Asva si Fundia, divizii ale grupului finlandez Rautarukki, s-au unit sub acelasi nume - Ruukki in septembrie 2004. Rautaruukki mai detine unitati de productie in Polonia, Rusia, Ucraina si Ungaria, insa niciuna nu este investitie de la zero, ci doar achizitii in care vor investi in majorarea unitatilor de productie.
Avand in vedere repartizarea unitatilor de productie, fabrica din Romania va asigura livrarile catre tarile din zona balcanica.
"Unitatea de productie din Romania a fost conceputa sa acopere toata zona balcanica, dar in primul rand sa raspunda la cererea mare de pe piata romaneasca", explica Dumitru.

Investitia va fi majorata in urmatorii ani
Terenul pe care se afla fabrica se intinde pe 5 hectare, dintre care doar 3 hectare sunt acoperite de constructia unitatii de productie. "Daca va creste cererea de pe piata locala putem majora capacitatea de productie pe care o vom avea cand va fi finalizata fabrica actuala", spune Dumitru.
Cel mai probabil Ruukki va investi in construirea unei sectii de vopsire pentru structuri metalice si tabla galvanizata. Unitatea de productie de langa autostrada Bucuresti-Pitesti va cuprinde trei sectii, una de tabla profilata de tip tigla pentru acoperisuri si profile din tabla cu cuta mare si cuta mica - pentru hale industriale- , finalizata anul trecut in luna septembrie, alta de casete structurale si structuri metalice, care va fi pusa in functiune in luna mai si una de panouri sandwich, care va fi livrata in august.
"Deschiderea unei unitati de productie din Romania ne va permite sa reducem semnificativ timpul de livrare a produselor si implicit a costurilor de transport, care pentru unele categorii de produse ajung la 10-15%. In plus, vom putea lansa noi concepte de produse si vom adapta produsele la normativele seismice din Romania", spune Dumitru. In cadrul fabricii vor lucra 400 de oameni, care se vor adauga celor 80 de salariati angajati in departamentele de management, vanzari si marketing.
Fabrica va avea o capacitate de productie de 1,2 milioane de metri liniari de profile metalice si tabla profilata de tip tigla, respectiv 2 milioane de metri patrati de panouri sandwich.
"Piata de panouri sandwich este in continua crestere, datorita numarului ridicat de proiecte logistice si industriale, precum si din industria de retail si cea alimentara. Vom produce toate tipurile de panouri, cu vata minerala, poliuretan si polistiren expandat", explica Dumitru. Potrivit ei, investitiile de pe piata de retail au impulsionat proiectele de hale logistice cu camere frigorifice care au inregistrat cresteri record in ultimii ani. In acest sens, Ruukki va produce la Joita si panouri sandwich speciale pentru abatoare si camere frigorifice.
In prezent, circa 50-60% din piata de panouri sandwich, estimata la 8 milioane de metri patrati in 2007, reprezinta importuri din tari precum Italia, Grecia
si Turcia. Preturile profilelor metalice sunt afectate tot mai mult de cresterea materiei prime, care se va majora anul acesta cu 15-17%. Insa cresterea preturilor la materia prima nu se va resimti la fel de puternic in costul final al profilelor.
"Pana in vara vom mentine preturile la acelasi nivel cu cel de anul trecut, datorita reducerii costurilor odata cu constructia noii fabrici", spune reprezentantul Ruukki.

Fabrica va aduce o crestere de 30-40%
Ruukki Romania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 32 de milioane de euro, in crestere cu 30-40% fata de anul precedent, urmand ca acest ritm sa se mentina si in urmatorii doi-trei ani.
Ruukki activeaza pe piata romaneasca cu doua divizii, Ruukki Construction, care furnizeaza solutii pe baza de metal pentru constructii rezidentiale, comerciale si de infrastructura, si Ruukki Metals, care distribuie otel, otel inoxidabil si aluminiu sub forma de produse standard sau speciale, parti si componente.
Ruukki este in prezent unul dintre principalii jucatori de pe piata de tigle metalice, cea mai dinamica din sectorul invelitorilor pentru acoperis.
"Principalele avantaje ale tiglei metalice sunt etanseitatea acestui produs si greutatea mai mica pe acoperis care reduce investitia in fundatie. Estimam ca aceasta piata va creste anual cu 20-30%", spune reprezentantul Ruukki Romania. Piata invelitorilor de acoperisuri era estimata la sfarsitul anului trecut la circa 20 de milioane de metri patrati si o valoare de 130 de milioane de euro.
Segmentul economic ocupa o pondere de 35% din vanzarile totale, in timp ce tiglele standard reprezinta in jur de 45%, diferentele fiind acoperite de invelitorile din segmentul premium.
Printre proiectele la care Ruukki a participat ca furnizor de produse se numara Porsche I si II Bucuresti, Interbrew Ploiesti, Saint Gobain Calarasi, Continental Timisoara, Cora Bucuresti, Carrefour Bucuresti, Ploiesti si Brasov, Praktiker Ploiesti si Brasov, Selgros Ploiesti sau Sphera Building Center Bucuresti.
Grupul Rautaruukki, originar din Finlanda, este prezent in 24 de tari si are peste 14.600 de angajati. Principalii competitori din Romania ai grupului finlandez pe piata locala sunt Arcelor Mittal Construction, Lindab (Suedia), Megaprofil (Belgia), CoilProfil (Belgia), Plannja (Suedia), Rova sau Kami (Suedia).

Investitiile Ruukki

Ruukki va finaliza anul acesta o investitie de 35 de milioane de euro intr-o unitate de productie
langa autostrada Bucuresti-Pitesti, fiind cea mai mare investitie din cadrul grupului in perioada 2007-2008.

Grupul va construi in Finlanda o fabrica noua de panouri de tip sandwich, investitie de 20 de milioane de euro, si va majora o unitate de productie cu o investitie de 6 milioane de euro.

Finlandezii vor majora productia din Polonia, de la fabrica din orasul Oborniki, in urma unei investitii de 19 milioane de euro.

Ruukki va majora capacitatile de productie pe care le detine in Rusia, la Obninsk si Balabanovo, in care va investi 29 de milioane de euro.

In Ungaria, Ruukki va investi 9 milioane de euro in extinderea productiei, in timp ce in Ucraina investitiile vor ajunge la 16 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO