Business Construct

Drumul expres Craiova-Piteşti: licitaţia pentru proiecţie şi execuţie a fost lansată în SEAP

Drumul expres Craiova-Piteşti: licitaţia pentru...

Autor: Anca Olteanu

06.07.2017, 17:20 171

Întregul proiect, cu o lungime de 121,115 km, are o valoare de aproximativ 820 de milioane de euro, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Proiectarea celor patru tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuţia 24 luni.

Termenul limită de depunere a ofertelor va fi de aproximativ 3 luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova-Piteşti, va avea o lungime de 17 km şi ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robâneşti.

Al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 km şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 km, va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 şi va fi cuprins între intersecţia cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş. Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti va tranzita teritoriile localităţilor Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optaşi, Tatuleşti, Coloneşti.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 km, va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt şi Argeş şi intersectia cu Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja.

Pe cei 121,115 km ai drumului expres Craiova-Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea patru benzi de circulaţie (două benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 m.

„Proiectul a fost promovat în baza documentaţiei tehnice existente, care a îndeplinit exigenţele necesare demarării procedurii de licitaţie. Astfel, proiectul va putea beneficia de finanţare nerambursabilă în acest exerciţiu financiar (POIM 2014-2020). Soluţia actuală va scurta perioada de realizare a investiţiei cu circa trei-patru ani”, precizează CNAIR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO