Business Construct

Moldova, o ţară fără niciun kilometru de autostradă, vrea să împrumute 500 milioane de dolari de la ruşi pentru proiecte de infrastructură

Moldova, o ţară fără niciun kilometru de autostradă, vrea să împrumute 500 milioane de dolari de la ruşi pentru proiecte de infrastructură

Autor: Catalina Apostoiu

24.11.2019, 18:00 428

O centură ocolitoare în jurul oraşului Ungheni, finanţată în întregime de UE, a fost lansată în august 2018.

Rusia va împrumuta Moldovei 500 de milioane de dolari pentru finanţarea de proiecte de infrastructură, a anunţat preşedintele moldovean Igor Dodon, potrivit Seenews.

Guvernele Rusiei şi Moldovei au încheiat un acord privitor la acest împrumut în timpul unei vizite efectuate de premierul moldovean Ion Chicu în Moscova imediat după preluarea mandatului său, potrivit lui Dodon.

„Vom construi drumuri, vom realiza investiţii uriaşe. Republica Moldova are deficite în acest domeniu şi încep“nd cu perioada februarie-martie ţara noastră va fi un adevărat şantier de construcţii de drumuri. Condiţiile pentru accesarea fondurilor vor fi discutate cu ministerul de finanţe“, a mai declarat preşedintele moldovean.

„Vor exista licitaţii publice în decembrie. Cel puţin 10 segmente de drumuri naţionale vor fi reconstruite, mii de locuri de muncă vor fi create, iar unele dintre lucrări ne vor aduce mai aproape de o creştere economică impresionantă“.

Prima tranşă a creditului rus, în valoare de 300 milioane de dolari, va fi deblocată în curând astfel ca lucrările la mai multe proiecte de infrastructură să poată începe devreme la începutul primăverii, a adăugat Dodon.

Ca parte a Acordului de Asociere dintre UE şi Moldova, Uniunea Europeană susţine la rândul său dezvoltarea infrastructurii acestei ţări.

O centură ocolitoare în jurul oraşului Ungheni, finanţată în întregime de UE, a fost lansată în august 2018. Aproximativ 700 de km de drumuri sunt reabilitate sau vor fi reabilitate în Republica Moldova cu susţinerea UE. Transportul public a fost îmbunătăţit în Chişinău şi Bălţi cu troleibuze moderne.

Sisteme de încălzire pe bază de biomasă au fost instalate în peste 250 de şcoli, grădiniţe, centre comunitare. Infrastructură nouă de furnizare de apă potabilă a fost creată de asemenea cu ajutorul UE. UE a susţinut de asemenea interconectorul de gaze dintre Moldova şi UE, proiect menit să sporească securitatea energetică a Moldovei şi competitivitatea de pe piaţa energiei din această ţară.

Tot la capitolul infrastructură, Moldova a anunţat în octombrie că îşi va reorganiza compania naţională de transport feroviar, Calea Ferată din Moldova (CFM), aflată în dificultate.

Infrastructura de cale ferată este vitală pentru Moldova în condiţiile în care ţara este una dintre puţinele din Europa care nu are niciun kilometru de autostradă.

 
AFACERI DE LA ZERO