„Noi considerăm că retailul, adică zona comercială, este mai profitabil decât zona de birouri, mai ales pentru noi ca investitor pe termen lung.“
Alex Morar (31 de ani), noul CEO al NEPI, cel mai mare jucător din piaţa imobiliară locală, având active de peste 1,7 miliarde de euro, spune că strategia de dezvoltare a companiei se va concentra în continuare pe zona de retail.
„Intenţia este să creştem în continuare, iar focalizarea rămâne pe achiziţiile de retail în Europa Centrală şi de Est, cu baza în România“, spune Morar.
Circa 80% din proprietăţile din portofoliul NEPI se află în România, iar Morar afirmă că momentan mai sunt doar câteva ţinte pe care compania le are în vedere pentru achiziţii pe plan local, astfel că implicit în timp ponderea României în totalul activelor ar putea să mai scadă.
„După Polonia, o ţară care este foarte «fierbinte» din punct de vedere al industriei de real estate, cea mai interesantă piaţă din regiune era România, care însă în ultima perioadă a început să se aglomereze. Ne uităm cu atenţie spre proprietăţi din Slovacia, Cehia, Ungaria şi vom merge acolo unde apar oportunităţi“, spune Morar.