Co-preşedintele PNL, deputatul Alina Gorghiu, care a postat ieri un video în care critica situaţia deplorabilă a centurii Capitalei, spune că este “revoltător” faptul că România riscă să piardă la finalul acestui an fonduri europene de 3 miliarde de euro şi cu toate acestea, statul nu a fost în stare să pună bani pentru reabilitarea variantei de ocolire a Capitalei.
“Au reziliat contractele care erau în vigoare şi au demarat noi licitaţii pentru revizuirea studiilor de fezabilitate, dar fără să avem un calendar clar şi responsabil pentru a ne asigura că nu încep lucrările la calendele greceşti (…). Utilizarea fondurilor europene, deblocarea exproprierilor, stabilirea unui calendar clar şi a unor responsabili de monitorizarea lucrărilor sunt măsuri la îndemână pentru a rezolva problema extinderii şi modernizării centurii Bucureşti”, a spus Alina Gorghiu, întrebată de ZF care ar fi măsurile pe care le-ar adopta pentru a rezolva problemele de pe varianta ocolitoare a Capitalei.
Ea mai spune că un motiv pentru care infrastructura de transport din Romania este subdezvoltată este “absenţa sau mai bine zis ignorarea obiectivelor prioritare”.
“Fiecare guvern şi ministru a simţit nevoia să înceapă proiecte pentru a satisfice diverse interese locale, politice, ignorând necesităţile de a conecta România cu restul Europei. De aceea aveam nevoie de un Masterplan General de Transport al Romaniei, aşa cum ne-a cerut şi Comsia Europeană, dar şi adoptarea acestuia a fost întârziată nepermis de către actuala guvernare PSD”, afirmă Gorghiu.
Centura Capitalei nu a fost niciodată o prioritate pentru guvern, astfel că la 26 de ani de la Revoluţie viteza medie cu care se circulă pe această şosea este de doar 17 km/h, potrivit unor date furnizate anterior de Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Din cei 72 de kilometri ai centurii, doar 20 sunt extinşi la patru benzi şi reabilitaţi.