Business Construct

Şucu, Mobexpert: Din păcate, creşterea exportului românesc de mobilă nu e legată de capacitatea firmelor de a fi mai creative, ci de o oportunitate creată de globalizare

Dan Şucu, preşedintele grupului Mobexpert

Dan Şucu, preşedintele grupului Mobexpert

Autor: Ioana David

14.01.2015, 12:43 377

Dan Şucu, preşedintele grupului Mobexpert, spune că ascensiunea exportului românesc de mobilă se bazează pe o conjunctură favorabilă pe piaţa mondială, şi nu de capacitatea firmelor româneşti de a fi mai creative. Iar această conjunctureă favorabilă poate să dispară la fel de repede cum a apărut.

“Din păcate, creşterea nu e legată de capacitatea firmelor româneşti de a fi mai creative, ci de o oportunitate creată de condiţiile globale într-o lume globalizată. Europa de Est este astăzi din nou competitivă”, a spus Dan Şucu pentru ZF.

În primele opt luni ale anului 2014, exportul de mobilă s-a majorat cu 9% comparativ cu acelaşi interval din 2013, iar tendinţa de creştere s-a păstrat şi în timpul crizei.

Proprietarul Mobexpert explică faptul că marii discounteri europeni, care fomează cererea pentru fabricile româneşti, îşi pot muta producţia în alte zone, dacă acestea la rândul lor vor deveni mai ieftine.

“Creşterea exportului e un fenomen legat de ceea ce aş numi “clienţi oportunişti”. Vorbesc despre marile reţele de discount din Europa de Vest, cu o foarte mare flexibilitate în a-şi muta comenzile şi cu o şi mai mare sensibilitate la oscilaţiile de preţ pe termen scurt”, a adăugat Şucu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO