Business Construct

ZF „CEI MAI MARI JUCĂTORI DIN ECONOMIE” 2023 .Ana Dumitrache, Managing Director, CTP: Oraşele care sunt lângă autostradă sunt favorizate şi trebuie să facă tot ce le stă în putinţă să beneficieze de asta. Pentru noi, parcurile logistice, autostrada este o arteră fără de care nu putem respira

ZF „CEI MAI MARI JUCĂTORI DIN ECONOMIE” 2023 .Ana...

Autor: Mirabela Tiron

21.06.2023, 13:44 256

Oraşele care sunt lângă autostradă sunt favorizate şi trebuie să facă tot ce le stă în putinţă să beneficieze de asta pentru că pot atrage investiţii.

"Suntem peste tot unde sunt clienţii noştri, desigur că există nişte centre preferate. În industria de real estate este importantă locaţia, nu orice centru poate să devină un centru logistic. De ce spun asta? Pentru că sunt edili locali care vor să facă lucruri şi au făcut investiţii în locaţii care nu sunt potrivite. La târgurile noastre internaţionale de real estate am văzut primari care au venit cu proiecte de parcuri logistice în zone unde nu poţi face acest lucru", a spus Ana Dumitrache, Managing Director, CTP, în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie 2023.

CTP are  pe A1, în Bolintin, un parc logistic, unul din cele mai  mari din Europa, pentru care a dezvoltat un pod peste autostradă, de la  faza de design, implementare, construcţie. "Asta poţi să faci ca investitor cu forţe proprii, când am 800.000 de mp închiriaţI  acolo pot să fac asta, sper ca şi alţii să ne urmeze exemplu. Ajută infrastructura, ajută forţa de muncă, A1 şi intrarea pe A1 din Vestul Bucureştiului a fost o destinaţie pentru logistică. Oraşele care sunt pe autostradă sunt favorizate şi trebuie să facă tot ce le stă în putinţă să beneficieze de asta. Pentru noi, pentru parcurile logistice,  autostrada este o arteră fără de care nu poţI respira. Ne place la Iaşi dar nu suntem prezenţi la Iaşi, vom fi la Iaşi când vom avea infrastructură, este absolut contraproductiv să mergem astăzi la Iaşi".

Ce a mai spus?

La Timişoara avem 200.000 mp, este mai greu să construiesc aici infrastructura, nu o pot susţine din punct de vedere comercial. Vedem tendinţă de near shoring,  vedem tendinţa de relocalizare, avem o  mulţime de  cereri de-a crea spaţii de producţie, acestea sunt vital conectate în infrastructură, este important ca oraşele, altele decât Bucureştiul, să înţeleagă că pot atrage singure investitori şi să poată avea un dialog.

Vedem că suferă anumite business-uri mici, este o criză de cash, multă lume şi-a făcut probabil bugete nejustificate, sunt clienţi mai mici care suferă. Dar nu aş putea spune că sunt mai mulţI ca anul trecut, avem 300 de clienţi individuali, dacă avem 5 care suferă atunci e studiu de caz. Vedem că T2 e mai bun ca T1, creştem la ratele pe care ni le-am propus, am scăzut pipeline ul, dezvoltăm un pic mai puţin speculativ pentru că anul trecut au crescut preţurile materialelor de construcţii. @Avem o concurenţă regională la care trebuie să fim atenţi. Aceste producţii pe care le aducem din alte colţuri ale lumii se pot localiza în Bulgaria, Ungaria, care are sisteme de susţinere financiară pe care nu le putem bate. Polonia este fantastică la infrastructură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO