Business Hi-Tech

Alexandra Roată, cofondator al Softlead - marketplace pentru alegerea softului potrivit: În 2024, companiile vor avea nevoie de aplicaţii software care să protejeze obiectivele de creştere în timp ce acestea vor genera valoare adăugată

Alexandra Roată, Co-Founder al Softlead.

Alexandra Roată, Co-Founder al Softlead.

Autor: Alexandra Cepăreanu

18.12.2023, 12:46 112

Softlead, care a dezvoltat o platformă de tip marketplace care ajută companiile din România să aleagă aplicaţia software potrivită pe baza ADN-ului Digital, a selectat cele mai importante tendinţe în achiziţii software pentru anul 2024. Astfel, în prim plan se vor afla obiectivele de business, care vor concentra în jurul lor alegerea furnizorilor software, aplicaţiilor şi tehnologiilor IT potrivite, dar un factor important va fi dat şi de experienţa companiei IT în implementări personalizate în funcţie de industrii, au transmis reprezentanţii Softlead printr-un comunicat. De asemenea, fondurile şi granturile anunţate pentru 2024 vor putea susţine peste 10.000 de companii care au în plan digitalizarea.

„Creşterea interesului segmentului de top management pentru a-şi cunoaşte ADN-ul Digital şi pentru a lua decizii obiective şi sustenabile bazate pe acesta este un semn al educării pieţei de consum de aplicaţii software. Acest lucru va conduce, în timp, la îmbunătăţirea ratei de succes a proiectelor IT, precum şi la eficientizarea proceselor şi activităţilor interne ale fiecărui tip de organizaţie”, a spus Alexandra Roată, Co-Founder al Softlead.

Astfel, în contextul schimbărilor fiscale şi ale incertitudinii economice pentru câteva sectoare de activitate, companiile din România vor lua decizia achiziţiei şi implementării aplicaţiilor software potrivite în funcţie de obiectivele de creştere/dezvoltare, de oportunităţi sau de problemele de business existente, arată sursa citată anterior. Iar achiziţiile software vor fi privite ca investiţii sustenabile, ce vor contribui la eficientizarea costurilor sau la creşterea productivităţii interne.

Potrivit Gartner, în 2024, companiile vor avea nevoie de aplicaţii software care să protejeze obiectivele de creştere în timp ce acestea vor genera valoare adăugată. Deciziile rapide, dar informate, bazate pe date, statistici şi algoritmi ce indică sezonalitate sau recurenţă au nevoie de soluţii software care să poată capta informaţiile, care mai apoi să poată fi analizate şi gestionate eficient. 

„În special în cazul companiilor de tip IMM, decizia de achiziţie software aparţine segmentului de management, care are o privire de ansamblu a nevoilor companiei şi care are nevoie de acces la date şi statistici în timp real pentru a lua decizii inspirate. Conform datelor Softlead, în 2023 a fost identificată o tendinţă evidentă şi în cazul companiilor mari, unde transparenţa cifrelor devine un pilon important în fluxul decizional.”

De asemenea, în 2024 apetitul pentru tehnologii avansate, de tipul AI (Artificial Intelligence), pentru roboţi care eficientizează activităţile repetitive - RPA (Robotic Process Automation) sau pentru analiza predictivă se va transforma în proiecte digitale reale cu ajutorul accesării fondurilor şi granturilor dedicate, au mai transmis reprezentanţii Softlead.

Conform Gartner, până în anul 2026, 30% dintre aplicaţiile software noi vor integra tehnologii AI. În prezent, doar 5% dintre aplicaţii includ module sau funcţionalităţi bazate pe inteligenţa artificială. Acest trend se află la baza creşterii consumului de AI inclusiv la nivel local, în rândul companiilor medii şi mari. Pe de altă parte, digitalizarea companiilor se poate face fie prin alegerea aplicaţiilor software existente (de tip SaaS – Software as a Service sau On Premise) sau prin dezvoltarea de la zero a soluţiilor software personalizate. Conform datelor Softlead, peste 94% dintre cerinţele de digitalizare generate prin intermediul platformei vizează aplicaţii software existente, care pot necesita actualizări sau personalizări şi doar 6% dintre cererile de ofertă se adresează serviciilor de software development. Potrivit previziunilor Gartner, piaţa soluţiilor software de tip SaaS (Software as a Service) va ajunge la 243 milioane de dolari în 2024, cu 18% mai mult decât în anul anterior, ceea ce confirmă interesul crescut al companiilor pentru digitalizarea eficientă şi rapidă.

„Experienţa furnizorilor IT în implementarea aplicaţiilor software în anumite industrii reprezintă una dintre cele mai importante caracteristici care contează în procesul de selecţie. Acest criteriu poate fi regăsit în module şi funcţionalităţi software specifice, în aplicaţii software 100% dedicate unui domeniu de activitate sau în servicii de consultanţă în implementare specializată”, au mai spus reprezentanţii companiei Softlead.

Softlead ajută companiile să identifice aplicaţia software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, având acces la peste 1.000 de aplicaţii software şi peste 600 de furnizori IT parteneri listaţi pe marketplace. În ultimii ani, peste 15.000 de companii au folosit Softlead pentru a face primii paşi în alegerea suitei de tehnologii sau de aplicaţii software potrivite lor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO