Business Hi-Tech

Analiştii critică Samsung pentru că a ajuns să investească mai mult în marketing decât în cercetare

Sud-coreenii de la Samsung au cheltuit 11,6 miliarde de dolari pe marketing anul trecut, cu 1,3 mld. dolari mai mult faţă de cât a investit în cercetare-dezvoltare. AFP/Mediafax Foto

Sud-coreenii de la Samsung au cheltuit 11,6 miliarde de dolari pe marketing anul trecut, cu 1,3 mld. dolari mai mult faţă de cât a investit în cercetare-dezvoltare. AFP/Mediafax Foto

Autor: Andreea Anghel

09.04.2013, 00:06 1112

Grupul sud-coreean Samsung investeşte pentru prima oară în ultimii trei ani mai mulţi bani în campaniile de marketing decât în sectorul de cercetare-dezvoltare, ceea ce a determinat câţiva analişti să spună că gigantul IT sacrifică inovaţia într-un moment în care piaţa este supra-aglomerată de gadgeturi din ce în ce mai inteligente, potrivit Reuters.

Grupul sud-coreean a spus că pentru prima dată din 2011 nu va raporta venituri record în primul trimestru. Compania a anunţat însă că va cheltui o sumă importantă pe campaniile de marketing pentru noile dispozitive mobile pe care le va lansa, inclusiv pentru Galaxy S IV, cu scopul de a determina clienţii fideli ai iPhone şi iPad să migreze către produsele Samsung.

„Samsung a întârziat crearea unei noi categorii de produse. Apple a creat o nouă categorie cu tabletele. Aşteptăm să vedem genul aceasta de inovaţie şi de la Samsung“, a spus Rachel Lashford, analist la firma de cercetare Canalys, cu sediul în Singapore.

Samsung a cheltuit 11,6 miliarde de dolari pe marketing anul trecut, cu 1,3 miliarde de dolari mai mult faţă de cât a investit în cercetare-dezvoltare.

Compania nu a furnizat încă sumele pe care le va cheltui anul acesta pentru cele două sectoare. Unii analişti estimează că Samsung va investi mai mult în marketing, în contextul în care se va lupta cu noile produse pe care le va lansa Apple anul acesta, precum iPhone 5S.

Preţul acţiunilor Apple a scăzut cu 40% după ce ajunsese la peste 700 de dolari pe unitate în septembrie anul trecut. Discuţiile despre bugetul Samsung alocat cercetării şi marketingului vin într-un context în care în ultimii ani marile lansări de smartphone-uri ale celor mai mari jucători de pe piaţă nu au adus nicio inovaţie majoră, scrie Reuters, citând analişti de pe piaţă. Acţiunile Samsung au atins o valoare record la începutul lunii ianuarie, dar de atunci au scăzut cu aproape 3 procente, iar absenţa unor produse noi va eroda profitabilitatea.

„Ne aşteptăm ca Samsung să lanseze Galaxy Note 3 până la finalul anului, dar nu avem prea multă vizibilitate în ceea ce priveşte planurile companiei pe anul viitor“, a spus Mark Newman, analist la banca de investiţii Stanford Bernstein din Hong Kong, referindu-se la „phabletă“, un dispozitiv mobil care se apropie mai mult ca dimensiune de o tabletă decât de un telefon.

Hibridul smartphone-tabletă, un nou produs care a ajuns pe piaţă în 2012, se adresează utilizatorilor care preferă ecrane mai mari pentru a vizualiza conţinut de tip video, spre exemplu.

Profitul operaţional al Samsung a crescut cu 53% până la 7,7 miliarde de dolari în primul trimestru, potrivit datelor companiei datorită smartphone-urilor din clasa de mijloc şi a vânzărilor înregistrate pe pieţele emergente. Acesta reprezintă sfârşitul unei perioade de cinci trimestre de profit record pentru cea mai mare companie din domeniul tehnologic după venituri.

„Vom continua să creştem cheltuielile cu cercetarea-dezvoltarea, în  timp ce campaniile de marketing vor fi realizate în funcţie de condiţiile pieţei“,a spus un purtător de cuvânt al Samsung. Compania sud-coreeană şi-a mărit echipa pentru cercetare de la mai puţin de 20.000 de persoane la peste 25.000 de persoane. „Galaxy Note 3 care sperăm că va fi lansat în ultimul trimestru din 2013, va fi foarte inovativ. Va avea un display realizat din sticlă curbată şi ecranul va avea o dimensiune mai mare fără ca telefonul în sine să fie mai mare“, a spus Lee Do-hoon, analist al băncii RBS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO