Business Hi-Tech

Aqurate, platformă SaaS bazată pe inteligenţă artificială pentru analiza datelor din e-commerce: Traficul generat de e-mail este 2% din total în e-commerce-ul autohton, dublu faţă de 2022

Aqurate, platformă SaaS bazată pe inteligenţă...

Autor: Alexandra Cepăreanu

03.07.2023, 12:42 71

Traficul generat de e-mail este de aproximativ 2% din total în e-commerce-ul autohton, dublu faţă de 2022, potrivit studiului Aqurate Map 2023 – care analizează competitivitatea magazinelor din eCommerce-ul românesc – realizat de start-up-ul local Aqurate, care dezvoltă o platformă bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale pentru analiza datelor din e-commerce.

„Deşi în 2022 creşterea procentului de trafic plătit era de 24% faţă de 2021, în 2023 evoluţia a fost minoră, iar volumul de trafic plătit s-a stabilizat la o medie de 20% din total”, au transmis reprezentanţii start-up-ului Aqurate în cadrul unui eveniment de lansare a studiului care a ajuns la cea de-a treia ediţie.

Conform studiului realizat de Aqurate, categoria „electronice” domină autoritar piaţa de e-commerce locală, cu 45 de milioane de vizite lunare, la finalul lunii mai 2023.

„Pe locul doi se află aria Fashion care înregistrează 12,5 milioane de vizite lunare. Fără eMag, cel mai mare jucător din categorie, aria de electronice ar rămâne la conducere cu doar un mic avans şi un total de 13,7 milioane de vizite lunare”, potrivit studiului Aqurate Map 2023 care a analizat 52 de jucători din e-commerce, împărţiţi în şapte categorii, într-o evaluare bazată pe 27 de caracteristici. 

De asemenea, calitatea recomandărilor de cumpărare din paginile site-urilor a crescut, la nivelul întregii pieţe, cu 16%, iar cele mai mari creşteri au fost înregistrate în categoriile „electronice” - 43%, „produse pentru copii şi bebeluşi” - 31% - şi „casă” - 29%.

„Evoluţia este un rezultat al investiţiilor magazinelor online în motoare eficiente de recomandare şi al optimizării paginilor de produs.”

Aqurate Map 2023 măsoară Prezenţa Digitală şi Maturitatea Digitală a celor mai importanţi jucători activi în domeniul eCommerce. Informaţiile sunt obţinute exclusiv din surse publice şi au fost colectate, pentru ediţia curentă, în lunile aprilie şi mai 2023, au mai transmis reprezentanţii start-up-ului local.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO