Business Hi-Tech

ARBOmedia vede peste cinci ani o piata de publicitate online de 110 mil. euro

ARBOmedia vede peste cinci ani o piata de publicitate online de 110 mil. euro

Click pentru imaginea marita

04.09.2007, 18:01 16

Calin Rotarus, director de strategie la ARBOmedia Romania, filiala locala a companiei germane ARBOmedia, este de parere ca o astfel de valoare este realizabila in conditiile unei rate anuale de crestere de circa 65%, pe masura evolutiilor pietelor de publicitate online din tari precum Polonia si Cehia.
"Este o ipoteza de lucru. In urmatorii cativa ani e foarte probabil ca ritmul de crestere sa fie de peste 50%, sa se ajunga la 7-8% din volumul pietei (totale de publicitate - n .red.) sa depaseasca un miliard de euro", a subliniat Calin Rotarus.
Piata de publicitate online din Polonia a depasit, anul trecut, 56 milioane euro, in timp ce piata ceha s-a situat la circa 20 de milioane de euro.
Potrivit estimarilor ARBOmedia, piata locala de publicitate online a atins anul trecut 5,5 mil. euro, asteptarile pentru 2007 fiind de circa 9 mil. euro - una dintre cele mai optimiste opinii din piata.
Rotarus este de parere ca odata cu cresterea pietei va creste si publicitatea contextuala, in timp ce, pe langa continutul scris, va fi folosit din in ce mai mult continutul video si audio.
"In plus, interactivitatea va conta din ce in ce mai mult. Toata lumea va avea de castigat, si totusi e de remarcat ca veniturile vor fi mult mai polarizate si brandul (unui site) va conta din ce in ce mai mult", spune oficialul ARBOmedia.
El este de parere ca un alt factor care va contribui la cresterea pietei va fi rata de penetrare a internetului in mediul urban, care a crescut cu peste 15 procente in ultimele noua luni.
Potrivit Studiului National de Audienta, 46% dintre romanii cu varste intre 14 si 64 de ani din mediul urban folosesc internetul cel putin o data pe an, in timp ce 40,8% utilizeaza internetul mai mult decat o data pe luna.
Anul trecut, doar 1,32% din bugetele de publicitate au fost cheltuite pe online, in conditiile in care intreaga piata de publicitate s-a situat la circa 390 mil. euro sume nete. Din valoarea totala a cheltuielilor in publicitate, cea mai mare pondere a fost inregistrata de TV, cu 60,7%.
Grupul german a consemnat in primul semestru din 2007 venituri de 36,4 mil. euro, fata de 39,9 mil. euro raportate in urma cu an, scaderea fiind datorata inchiderii subsidiarei din Spania, precum si reorganizarii celei din Cehia. ARBOmedia mai este prezenta in Polonia, Cehia, Bulgaria, Slovenia, Turcia si Rusia.
In Romania, pe aceeasi piata mai concureaza regiile de publicitate MediaPro Interactiv (MPI), Boom (NetBridge Investment), AdEvolution, dar si Google si eTarget.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO