Vânzările de computere de pe piaţa din România vor stagna şi în 2019 la aproximativ 700.000 de unităţi, susţinute în principal de vânzările din segmentul comercial, care au compensat scăderea cererii din partea clienţilor de retail.
„Piaţa este per ansamblu la acelaşi nivel cu anul precedent. Segmentul consumer continuă să scadă cu câteva procente, dar creşte cel comercial“, a declarat într-un interviu pentru ZF Aurel Neţin, country manager al subsidiarei locale a gigantului chinez Lenovo, liderul pieţei locale de computere. Scăderea de pe segmentul consumer ar putea fi explicată şi de faptul că unele categorii de clienţi au fost pierdute, a estimat Neţin.
„Părerea mea este că practic s-au pierdut o parte dintre cumpărători şi în special generaţia foarte tânără, foarte tânără. Probabil că părinţii le cumpără acum copiilor ca şi prim dispozitiv o tabletă sau chiar un smartphone. Unii copii primesc smartphone chiar din timpul şcolii şi atunci poate că nu au nevoie de un PC din primii ani de viaţă. Cred că scăderea vine de aici.“