Business Hi-Tech

Avertismentele Yahoo! pun pe jar industria publicitatii online

26.09.2006, 20:10 20

Yahoo!, care detine al doilea mare motor de cautare din lume, in urma rivalului Google, a avertizat in mod surprinzator asupra veniturilor sale, ceea ce a determinat companiile implicate in industrie sa verifice sanatatea si viitorul publicitatii online, scrie presa internationala.
Yahoo! a precizat ca a inregistrat scaderi ale veniturilor din publicitatea online de la companiile din industria auto si financiara. Comentariile companiei au luat prin surprindere analistii media si au condus la scaderea actiunilor companiei cu 13%.
Avertismentul Yahoo! a ridicat intrebarea daca problema este doar a Yahoo! sau scaderea veniturilor din publicitatea online semnaleaza o tendinta mai vasta, ce ii va afecta pe toti jucatorii din industrie.
"Avand in vedere nivelul si imaginea Yahoo!, stirea este de-a dreptul ingrijoratoare", a declarat Lauren Rich Fine, analist la Merrill Lynch. Fine a spus ca este neclar la aceasta data daca scaderea veniturilor a fost generata de o tendinta globala sau de alte posibile motive, precum scaderea cotei de piata a Yahoo! sau dorinta companiilor de a efectua campanii de publicitate online cu un public tinta foarte atent selectat.
Inainte de avertismentul lansat de Yahoo!, industria indica semnele unei dezvoltari rapide in defavoarea ziarelor si radiourilor, iar investitiile in Internet au dominat asteptarile pentru industria de publicitate. Chiar si Yahoo! a precizat ca a lansat avertismentul pe baza unor tendinte noi, care a aparut in ultimele saptamani de activitate, sustinand ca nu poate sti la aceasta data daca e vorba de ceva care se va mentine pe termen lung.
"Este posibil ca scaderea veniturilor pe care o preconizeaza Yahoo! sa fie corelata cu conditiile economice de scurta durata, si nu de intreaga industrie a publicitatii online", a afirmat intr-un raport Scott Devitt, analist al companiei de cercetare si consultanta Stifel Nicolaus.
Competitia pentru veniturile din publicitate cu Google, lider pe segmentul motoarelor de cautare, sau cu alte site-uri video sociale de top, precum YouTube, ofera inca un motiv al problemelor Yahoo!.
Yahoo! poate fi, de asemenea, mult mai dependent decat competitorii sai de publicitatea din sectoarele financiar si auto. Douglas Anmuth, analist al Lehman Brothers, estimeaza ca Yahoo! este expus unei pierderi de 18% a veniturilor din aceste doua sectoare.
O incetinire a investitiilor efectuate de companiile auto a fost anticipata ca urmare a problemelor intampinate de Ford Motor, General Motors si Chrysler Group.
Digitas, o companie de Internet marketing, si-a micsorat in luna iunie estimarile veniturilor pentru anul acesta datorita reducerii cheltuielilor GM.
Dupa parerea analistilor de la TNS Media Intelligence, GM a redus bugetul alocat publicitatii cu aproximativ 17% in prima jumatate ale anului.
Cheltuielile reduse din publicitate ale companiilor de servicii financiare au fost insa mult mai surprinzatoare, chiar daca existau indicii ale unei scaderi din aceasta afacere. Alti analisti considera ca astfel de reduceri de buget sunt normale, in conditiile in care acest sector era cel mai costisitor din industrie.
"Suntem de parere ca aceste doua sectoare nu reprezinta activitatea la nivel global a publicitatii online si ne mentinem estimarile pentru o crestere anuala robusta a publicitatii online de 29% in ciuda a ceea ce pare a fi un trimestru slab pentru Yahoo!", a afirmat Denise Garcia, analist al WR Hambrecht, citata de presa internationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO