Business Hi-Tech

Camelia Malahov, Director Taxe Directe, şi Anca Ghizdavu, Manager Taxe Directe, Deloitte : Comerţul online, vizat de o nouă directivă UE. Obligaţii de raportare suplimentare

Opinii

Camelia Malahov, Director Taxe Directe, şi Anca Ghizdavu, Manager Taxe Directe, Deloitte : Comerţul online, vizat de o nouă directivă UE. Obligaţii de raportare suplimentare
13.05.2021, 12:24 114

Comerţul online, aflat în expansiune accelerată de la declanşarea pandemiei de COVID-19, este şi sub vizorul autorităţilor din întreaga lume, în încercarea de a determina dacă sectorul contribuie corespunzător din punct de vedere fiscal. În acest scop, la nivel european a fost adoptată o nouă directivă – DAC 7, care, printre altele, vizează platformele de comerţ electronic, respectiv comercianţii care vând prin intermediul acestora. Conform noii reglementări, operatorii acestor platforme vor fi obligaţi să raporteze informaţii referitoare la vânzările intermediate prin intermediul platformei către autorităţile fiscale. Directiva trebuie aplicată de toate statele membre ale Uniunii Europene (UE) începând cu 1 ianuarie 2023 şi, deşi pare că mai este mult timp până atunci, cei vizaţi trebuie să se pregătească de acum, pentru că demersurile de implementare nu sunt simple.

Ce fel de tranzacţii ar urma să fie raportate?

Activităţile vizate de noua directivă sunt închirierea de bunuri imobile (rezidenţiale, comerciale), prestarea de servicii personale, vânzarea de bunuri şi închirierea oricăror mijloace de transport. În aceste cazuri, operatorul platformei digitale va trebui să colecteze şi să verifice anumite informaţii cu privire la activităţile desfăşurate de către vânzătorii activi pe platformă şi să transmită anual, până la data de 31 ianuarie a anului următor, către autorităţile fiscale din ţara sa, veniturile obţinute din vânzări.

Ce nu va fi raportat? Nu vor fi raportate toate vânzările online, ci doar acelea intermediate printr-o platformă digitală (aplicaţie mobilă sau website), prin care un vânzător este pus în contact cu un cumpărător. Vânzările de produse proprii prin intermediul unei aplicaţii sau website dezvoltate de respectivul comerciant nu intră în sfera de aplicabilitate a directivei. În plus, pentru a simplifica raportarea, s-au introdus o serie de excepţii pentru anumite activităţi şi pentru unii vânzători sau chiar praguri valorice sub care veniturile obţinute nu trebuie raportate.

Implicaţii pentru operatorii din România

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO