Business Hi-Tech

Canon: Nu mai angajam, dar nici nu dam afara in Romania. Mizam pe o crestere de 5-7%

Canon: Nu mai angajam, dar nici nu dam afara in Romania. Mizam pe o crestere de 5-7%

Omer Zimmer: Vrem ca in acest an sa investim in activitati de marketing, inclusiv in Romania, pentru a ne creste cota de piata, dar si pentru a ne sprijini partenerii. Avem insa mai mare grija la detaliile legate de costuri.

08.04.2009, 00:00 132

Canon, producatorul japonez de camere foto digitale si imprimante, a inregistrat o stagnare a afacerilor din Romania in primul trimestru, insa compania estimeaza ca va incheia anul cu o crestere situata intre 5 si 7%. "In primul trimestru al acestui an zona de consumer imaging - respectiv foto-video, imprimante, scannere, este in stagnare fata de anul trecut. Noi ne asteptam pentru acest an la o crestere de 5-7% a vanzarilor pe Romania. Produsele pentru business merg mai bine din acest punct de vedere. Romanii prefera sa cumpere o imprimanta mai buna, decat o camera foto", a declarat pentru ZF Nicu Stancescu, marketing manager al Canon Romania.

Pe de alta parte, stagnarea din T1 este vazuta totusi ca o performanta, in conditiile actuale de piata, a precizat pentru ZF Omer Zimmer, manager de comunicare si marketing pentru Canon CEE (Europa Centrala si de Est).
"Insa din datele pe care le avem pana in acest moment observam o incetinire a pietei. In unele tari avem in continuare crestere, in timp ce in altele vanzarile au scazut. Rezultatele din primul trimestru in Romania sunt peste ceea ce estimasem noi la inceputul anului", spune Zimmer.
El spune ca anul acesta rezultatele companiei vor fi in scadere la nivel global, insa in Europa Centrala si de Est va exista in continuare crestere.
"Chiar daca nu vom vinde la nivelul anilor trecuti, oamenii tot vor cumpara, dar vor fi mai atenti la calitate. Si in Romania avem potential de crestere anul acesta", mentioneaza Zimmer.
Canon asteapta de anul viitor o crestere a cifrei de afaceri intre sase si 10% si a profitului cu 6% datorita patrunderii pe noi segmente de piata, in special pentru solutii adresate mediului de business.
Zimmer a mentionat ca nu sunt prevazute disponibilizari in cadrul companiei si nici modificari in strategia de extindere. "Nu vom renunta la planurile de extindere si investitii pentru acest an. Vom investi in continuare 9% din cifra de afaceri, exista piete care isi vor reveni si trebuie sa profitam. Vrem ca in acest an sa investim in activitati de marketing, inclusiv in Romania, pentru a ne creste cota de piata, dar si pentru a ne sprijini partenerii. Avem insa mai mare grija la detaliile legate de costuri", spune reprezentantul Canon.
Compania are in Europa peste 12.000 de angajati si intentioneaza sa angajeze peste 250 de oameni in regiune, iar principalele tari vizate sunt Polonia si Cehia. "Voiam sa recrutam personal si in Romania, dar pentru moment am stopat acest plan", precizeaza Zimmer.
Canon va lansa anul acesta 20 de produse noi, iar pentru anul urmator sunt programate tot atatea lansari. "Daca pana acum cumparatorul achizitiona tot ce-i cadea in mana, acum ezita, intarzie sa ia decizii. De aceea, ca si companie trebuie sa fii mai flexibil. Investim in continuare in cercetare si in lansarea de produse noi", explica Zimmer.
Principalii competitori ai Canon sunt Sony, FujiFilm, Panasonic, Olympus, Nikon.
In 2008, venitul net al Canon a fost de peste 44 mld. dolari (circa 32 mld. euro), cu 8,6% mai putin fata de anul anterior, in timp ce profitul operational a scazut cu 34,4%, la 5,4 mld. dolari (circa 3,9 mld. euro).
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO