Business Hi-Tech

CES 2005 - gadgeturile pun accent pe design si functionalitate

06.01.2005, 00:00 13

Consumer Electronics Show (CES), cel mai mare targ de IT si electronice din Statele Unite, isi deschide portile astazi la Los Angeles relevand primele tendinte pentru anul in curs: gadgeturile noi pun accentul pe moda si imbinarea cat mai multor functii.
Cu o traditie de peste 30 de ani, CES ramane in picioare chiar dupa ce organizatorii Comdex si CeBIT America au suspendat editiile din 2004-2005, citand in special lipsa de interes a publicului. Cei care au tras cu ochiul inainte de ridicarea cortinelor spun ca, din contra, CES 2005 asteapta mai milti vizitatori ca anul trecut (129.000), iar numarul companiilor prezente cu standuri va trece de 2.500.
Anul acesta, mai mult ca oricand, accentul se pune pe design, spun specialistii in domeniu. "Modul in care arata produsele electronice a devenit o chestiune de moda, de stil personal. Orice echipament, de la consolele de joc, pana la televizoarele cu ecran plat sau camere digitale si playere de muzica, este analizat de potentialul cumparator din punct de vedere al design-ului", spun analistii. "Tehnologia este o extensie a stilului personal. Mai nou, este sic. Oamenilor le place sa se dea mari", a apreciat un consultant al Intel. "Industria electronicelor o ia incet pe urmele pantofului de tenis: moda conteaza la fel de mult ca functionalitatea", a spus la randul sau un designer al companiei Ideo.
La CES 2005 pana si serverele de mare putere au carcase aerodinamice argintii, laptopurile au devenit roz, iar singurul produs simplu cautat cu fervoare de admiratori este playerul iPod al Apple. Producatorii de telefoane mobile se lupta care mai de care sa lanseze produse "cu stil", cat mai multe leduri colorate si carcase in diverse culori. De exemplu, Samsung va prezenta la Las Vegas nu mai putin de 20 de noi modele de telefoane mobile.
In pregatirea evenimentului, institutia care organizeaza targul american, Consumer Electronics Association (CEA), a anuntat ca anul acesta vanzarile de produse IT- electronice vor creste pe piata americana cu 11 procente, totalizand incasari de peste 125 de miliarde de dolari (93,4 miliarde de euro). Cresterea este stimulata in special de cererea tot mai mare de produse video, de la televizoarele cu ecrane plate pana la camerele digitale de buzunar. Vanzarile de televizoare LCD (cu cristale lichide) vor acumula anul acesta incasari de 15 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro), aproape 40% din piata totala a televizoarelor (cu tub, LCD, plasma, OLED). Cea mai puternica crestere anul trecut a avut-o sectorul playerelor de muzica in format digital, unde vanzarile ca numar de unitati s-au dublat, iar incasarile au crescut de trei ori anul trecut, insumand 1,2 miliarde de dolari (890 milioane euro). dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO