Business Hi-Tech

Compania bulgară CloudCart vrea să atragă o finanţare de 2 milioane de euro, din care 300.000 prin intermediul Seedblink

Nikolay Iliev, CEO CloudCart

Nikolay Iliev, CEO CloudCart

Autor: Ioana Nita

06.12.2023, 00:03 74

Compania bulgară CloudCart, care a dezvoltat o platformă de e-commerce, a demarat o rundă de finanţare în valoare de 2 milioane de euro prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink, 720.000 de euro fiind deja atraşi de la Vitosha Venture Partners. Iar restul sumei, de 300.000 de euro, este disponibilă pentru investitorii privaţi înscrişi pe platforma SeedBlink, unde tichetul minim pentru investiţii este de 2.500 de euro. Campania de strângere de fonduri de pe SeedBlink face parte dintr-o rundă de finanţare de serie A prin care CloudCart şi-a propus să atragă în total investiţii de 10 milioane de euro până în trimestrul al patrulea al anului 2024. În prezent, înainte de atragerea investiţiilor, compania este evaluată la 14 milioane de euro.

CloudCart le oferă comercianţilor o platformă de e-commerce, dar şi o serie de instrumente AI, acces la Analytics în cadrul platformei, instrumente de marketing, diverse opţiuni de reducere şi promovare, automatizări şi integrări cu sute de plăţi, livrare, management al afacerii ş.a.m.d.

 

Compania bulgarăa intrat recent şi pe piaţa locală, fiind prezentă acum pe şapte pieţe diferite, unde are în total peste 1.400 de clienţi. În principal, clienţii CloudCart activează în industria tech, modă şi frumuseţe, iar printre clienţii mari se numără Asics, Zora şi BMW Bulgaria.

Noua rundă de investiţii vizează atât menţinerea parteneriatelor strategice din fiecare piaţă, cât şi îmbunătăţirea continuă a produsului. CloudIO, noul instrument AI al companiei, reduce costurile de până la cinci ori pentru descrierile produselor, iar optimizarea SEO este de până la 5 ori mai rapidă, după cum susţin reprezentanţii CloudCart. „În plus, CloudIO economiseşte peste 90% din timpul necesar pentru descrierile produselor, pentru fiecare comerciant.”

Totodată, ca obiectiv pentru noua rundă de finanţare este şi intrarea pe noi pieţe, prima fiind Germania, cea mai mare economie a Europei. De asemenea, compania are în vedere şi pieţe unde domeniul e-commerce este mai puţin dezvoltat, iar concurenţa este mai scăzută, cum ar fi Serbia, Albania, Macedonia, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia.

În ultimii trei ani, CloudCart a atras în total investiţii de peste 2 milioane de euro de la New Vision 3 (NV3), Sportal Media Group, ITA Group Bulgaria şi Elevator Ventures.

În anul fiscal 2022, CloudCart a avut venituri de 1.250.000 euro, iar pentru anul fiscal 2023 compania vizează atingerea pragului de 2 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO