Business Hi-Tech

Compania românească Footprints AI, care operează o platformă de retail media, a bugetat investiţii de peste un mil. euro pentru dezvoltare în 2023 şi vizează creşterea prezenţei locale în Emiratele Arabe Unite şi identificarea de noi clienţi în Europa de Vest

Dan Marc, fondator al Footprints AI.

Dan Marc, fondator al Footprints AI.

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.03.2023, 15:17 221

Footprints AI, o companie înfiinţată în 2017 care a dezvoltat o platformă de retail media prin care ajută retailerii offline să identifice noi clienţi potenţiali şi să le anticipeze comportamentul de consum prin analiza unitară a datelor din surse online şi offline, şi-a bugetat investiţii de peste un milion de euro pentru dezvoltare, în 2023, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei româneşti.

„Cu Footprints AI, în versiunea pe care o dezvoltăm în prezent, conţinutul de campanie poate fi generat automat cu ajutorul integrării cu ChatGPT şi Dall-E2. Această dezvoltare le oferă comercianţilor un grad ridicat de independenţă şi rapiditate în implementarea campaniilor de Retail Media. Este un proiect care rafinează şi mai mult platforma Footprints AI şi pregăteşte compania pentru deschiderea celei de-a doua runde de finanţare, pe care estimăm să o anunţăm în această vară”, a spus Dan Marc, fondator al Footprints AI.

Această etapă de investiţii se concentrează pe automatizarea inteligentă, cu ajutorul AI, ce poate fi implementată la scară largă. De asemenea, peste jumătate (55%) din bugetul de investiţii destinat acestui proiect este alocat cercetării şi dezvoltării, iar  diferenţa este direcţionată către echipele de vanzări, marketing şi operaţional.

Astfel, clienţii Footprints AI vor avea acces la o platformă în care campania de promovare poate porni automat atunci când softul apreciază că numărul de clienţi sau volumul vânzărilor este sub medie şi va fi transmisă pe canalul optim, pe baza profilului de client, fără ca managerul de campanie să intervină manual în selecţie.

„Totodată, vor putea fi autogenerate audienţe predictive cât mai relevante pentru fiecare business în parte, astfel încât să fie targetate fix persoanele cu cel mai mare grad de conversie din proximitatea fiecărui magazin. La acestea se adaugă posibilitatea autogenerării de oferte pentru consumatori individuali axate pe creşterea coşului de cumpărături şi probabilitatea de conversie.”

Pentru anul 2023, Footprints AI vizează extinderea internaţională, cu focus pe creşterea prezenţei locale în Emiratele Arabe Unite şi pe identificarea de noi clienţi în Europa de Vest.

Compania a închis anul 2022 cu un portofoliu de 15 clienţi, 80% dintre aceştia fiind din România. Iar pentru 2023, Footprints AI vizează dublarea numărului de clienţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24