Business Hi-Tech

Companiile media vad un instrument de publicitate in clipurile piratate de pe YouTube

Companiile media vad un instrument de publicitate in clipurile piratate de pe YouTube

YouTube ofera studiourilor de filme posibilitatea de a insera reclame in clipurile care au fost incarcate fara permisiune

18.08.2008, 19:29 14

Filmele protejate de drepturi de autor incarcate fara permisiune pe YouTube, cel mai popular site de partajare a clipurilor video, au fost considerate o amenintare de catre companiile media, pana in momentul in care au devenit o oportunitate de publicitate, scrie
Financial Times.
In ultimele luni, CBS, Universal Music, Lionsgate, Electronic Arts, precum si alte firme au incetat sa mai solicite site-ului sa stearga clipurile neautorizate care incalcau drepturile de autor si de proprietate intelectuala. In schimb, companiile vor introduce diverse reclame alaturi clipuri, pentru a-si promova produse sau filme. In prezent, veniturile generate sunt nesemnificative. Reclamele sunt afisate pentru un numar restrans din milioanele de clipuri video existente pe YouTube, insa aceasta strategie pare ca ar putea calma tensiunile dintre YouTube si gigantii media.
"Nu dorim sa permitem oamenilor sa utilizeze proprietatea noastra intelectuala fara permisiunea noastra", a declarat Curt Marvis, presedintele departamentului digital media al Lionsgate Entertainment. "Insa, nu ne place nici ideea de a tinte departe consumatorii de produsele noastre. Majoritatea celor care incarca secvente pe YouTube sunt fani ai filmelor. Ei nu vor sa fie pirati si nu urmaresc sa obtina venituri", a adaugat oficialul companiei. Cei care incalca regulile vor primi un mail care ii informeaza ca un partener al YouTube a revendicat drepturile de autor pe unul din clipurile incarcate. Mesajul va explica faptul ca acea companie media a "autorizat utilizarea continutului" si ca persoanele care vor viziona clipul vor vedea, de asemenea, reclame.
Spre exemplu, un clip care contine videoclipul "Disturbia" al artistei Rihanna se afla inca pe site, chiar daca YouTube ar putea sa il dea jos relativ usor. Pagina clipului a fost creata acum trei saptamani si a atras peste 1,2 milioane de vizitatori. In prezent, clipul este afisat cu o reclama si un text care anunta ca Universal Music Group este detinatorul drepturilor de autor. Anul trecut, YouTube a introdus tehnologia "Video ID", care permite companiilor media sa identifice care din propriile materiale video au fost incarcate pe YouTube.
Acestea au posibilitatea sa semnaleze clipurile care incalca drepturile de autor si sa ceara ca acestea sa fie scoase de pe site. YouTube insa le-a oferit alternativa de a-si "revendica" materialele si de a afisa reclame alaturi de acestea. Directorii site-ului declara ca au fost surprinsi de interesul generat de aceasta optiune, 90% dintre clipurile care sunt revendicate cu ajutorul Video ID ramanand pe site si devenind instrumente publicitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO