Business Hi-Tech

Cum de au timp de blog fondatorii eMag, pcFun si GeCad, cu afaceri anuale de peste 100 mil. euro?

15.07.2009, 00:00 61

"Nu poti exista ca investitor in online daca nu ai o prezenta personala activa pe internet", rezuma Marius Ghenea, 40 de ani, motivul care l-a determinat sa-si deschida un site, in 2005, care ulterior s-a transformat un blog. La randul sau cititor de jurnale online, printre care cabral.ro si tolo.ro, Ghenea spune ca scopul pentru care si-a deschis site-ul personal a fost in pare parte atins.
"Foarte multi dintre cei implicati in fenomenul internet din Romania cunosc coordonatele mele pe internet si pot sa ma contacteze mai usor. In plus, exista acolo deja foarte multa informatie de business acumulata, informatie gratuita si care poate fi utila in principal, cred eu, antreprenorilor la inceput de drum sau celor care se gandesc sa devina antreprenori, sa isi porneasca propria afacere."
Pasul facut de "veteranul" Marius Ghenea a fost urmat in acest an si de alti doi manageri cunoscuti in industria IT&C locala: Radu Georgescu si Radu Apostolescu.
Fondatorul GeCad spune ca principalul motiv pentru care si-a deschis un blog este acela ca a vrut sa impartaseasca o parte din experienta acumulata de el in calitate de antreprenor.

Sfaturi pentru antreprenori
"Daca experientele mele pot ajuta pe cineva atunci mi-am atins scopul", spune Georgescu. De altfel, majoritatea articolelor scrise de Georgescu au legatura cu antreprenoriatul - ultimul dintre ele, datat 13 iulie, abordand subiectul "de ce sa imi fac firma?". Georgescu spune ca nu doar scrie la un blog, ci este si un cititor activ de jurnale online.
"Din strainatate citesc mai ales Techcrunch. Citesc foarte multe bloguri si din Romania, gasesc multe lucruri interesante, despre business, dar si despre alte subiecte. Sunt foarte multi oameni care au ceva de spus in Romania".
Radu Apostolescu, 33 de ani, cel mai recent intrat in randul oamenilor de afaceri care au un blog, spune ca unul dintre motivele importante pentru a se exprima online a fost acela de a "comunica direct". "Mi-am deschis un blog pentru a avea un loc unde sa-mi pot exprima opiniile direct si sa le discut la fel de direct cu cei interesati de ele. Am adunat ceva experienta in privinta comunicarii publice si uneori e putin frustrant sa te exprimi doar prin medierea altcuiva.
In plus, sunt multe subiecte foarte interesante care se preteaza la dezbateri publice pe un blog. Este o modalitate prin care cred ca imi voi verifica parerile si voi vedea lucrurile care ma pasioneaza si prin ochii celorlalti".
La fel ca Ghenea si Georgescu, si directorul de marketing al eMag spune ca cititul blogurilor a devenit o obsnuinta. "Am ajuns sa citesc blogurile la fel de des ca mailurile, sau ca pe niste mailuri. Pur si simplu citesc si daca imi place ma abonez la blogul respectiv pentru a citi ulterior ce apare nou."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO