Business Hi-Tech

Cum isi face loc pe piata un producator roman de laptopuri: prin design, pret si brand exotic

Cum isi face loc pe piata un producator roman de laptopuri: prin design, pret si brand exotic

Eduard Pughin, directorul operational al Maguay: Prioritatea noastra pentru 2009 este cresterea eficientei economice, care a devenit acum cel mai important aspect pe care il monitorizam.

18.06.2009, 17:48 334

Maguay Impex, distribuitor si integrator local de sisteme IT, are drept principal obiectiv pentru acest an cresterea eficientei operationale in conditiile problemelor aparute in economie.

"Prioritatea noastra pentru 2009 este cresterea eficientei economice, care a devenit acum cel mai important aspect pe care il monitorizam", a declarat Eduard Pughin, directorul operational al Maguay. El a precizat ca firma nu si-a revizuit obiectivul pe intreg anul 2009, care prevede un avans de 25% al rulajului, la 13 mil. euro. "Obiectivul propus la inceputul anului este realist. In mod cert, daca nu am trece printr-o evidenta recesiune la nivel mondial, tintele noastre ar fi mult mai indraznete", a declarat Pughin.
Compania are ca obiectiv sa vanda in acest an 5.000 de laptopuri, dublu fata de anul trecut. Maguay a vandut in 2008 circa 9.000 de desktop-uri, 2.600 de notebook-uri si 700 de servere. Numarul angajatilor Maguay se ridica la sfarsitul anului trecut la 55 de persoane. La inceputul anului 2009, Maguay a deschis inca un punct de lucru la Brasov.
In primul trimestru al acestui an compania a vandut 888 de laptop-uri, mai mult decat Apple, clasandu-se pe locul noua in topul celor mai vandute branduri de pe piata locala, conform unor statistici realizate de compania de analiza IDC Romania.
Numarul de laptopuri vandute in T1 2009 a fost de 61.253 fata de 122.613 in urma cu un an, valoarea pietei fiind astfel plasata la aproximativ 40 mil. euro fata de 83 mil. euro in urma cu un an.
Conform datelor preliminare ale IDC, piata locala de laptopuri este asteptata sa scada in acest an la aproximativ 180 mil. euro, fata de 300 mil. euro anul trecut, in conditiile unei scaderi cu aproximativ 40% a numarului de unitati livrate.
In primul trimestru din acest an cele mai mari vanzari au fost inregistrate de Asus, Lenovo si Toshiba.
Intrebat daca ar fi necesar ca statul sa sprijine companiile locale in actualul context economic, Pughin a spus ca pana la a face acest lucru, guvernul ar trebui sa se asigure ca firmele locale nu sunt dezavantajate fata de cele straine.
"Perceptia noastra este ca statul nici macar nu asigura climatul sanatos, transparent si echitabil de business pentru companiile romanesti. Sa nu cadem nici in capcana de a 'favoriza': companiile romanesti sanatoase au nevoie de tratament nediscriminatoriu, in primul rand. Ceea ce nu se intampla: e de ajuns sa parcurgem conditiile care circula prin caietele de sarcini ale multor licitatii in domeniu, ca sa ne dam seama ca se urmareste efectiv eliminarea produselor romanesti din competitie", a spus Pughin, fara a oferi alte detalii. Compania a fost infiintata in 1997 de catre Pavel Pughin, directorul general al companiei, impreuna cu Eduard Pughin si Corvin Pughin.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24