Business Hi-Tech

Derek Yu, preşedintele Huawei pentru Europa Centrală şi de Est: Ne vom dezvolta în România şi pe segmentul B2B şi guvernamental. Cel mai bine vândute produse Huawei din România sunt ceasurile inteligente, unde compania a urcat pe primul loc la vânzări

Derek Yu, preşedintele Huawei pentru Europa Centrală şi de Est: Pe segmentul B2B va mai dura un pic dezvoltarea, lucrăm la formarea echipei

Derek Yu, preşedintele Huawei pentru Europa Centrală şi de Est: Pe segmentul B2B va mai dura un pic dezvoltarea, lucrăm la formarea echipei

Autor: Adrian Seceleanu

05.09.2022, 12:00 119

Compania chinezească Huawei, unul dintre cei mai mari jucători globali de pe piaţa de telefoane, PC-uri şi gadgeturi purtabile, are în plan să îşi dezvolte puternic vânzările pe segmentul B2B - de la companii mici şi mijlocii până la firme mari şi organizaţii guvernamentale - pas care presupune şi formarea unei echipe dedicate.

„Intrăm oficial pe segmentul B2B din România şi celelalte pieţe din regiune, deci în primul rând ne construim echipa pentru această zonă“, a declarat Derek Yu, preşe­dintele Huawei pentru Euopa Centrală şi de Est, ţările nordice şi Canada. „Pe seg­mentul B2B va mai dura un pic dezvoltarea, lucrăm la formarea echipei“, a adăugat Yu, referindu-se la piaţa din România. Compa­nia încearcă să-şi dezvolte prezenţa pentru segmentul B2B pentru a-şi extinde vânză­rile către noi categorii, a explicat reprezen­tantul Huawei.

În România, unde compania a raportat pentru 2021 un business total de aproape 1,5 miliarde de lei, segmentul care a trecut pe primul loc la vânzări este cel al ceasurilor inteligente. „Cele mai bine vândute produ­se în România sunt ceasurile inteligente, segment unde am devenit lideri de piaţă. Urmează produsele din categoria audio, unde cota de piaţă ne-a crescut după lan­sarea modelului Freebuds 4i. Pe locul trei în topul celor mai vândute produse din România sunt PC-urile, poate pentru că în 2021 nu am avut o cotă de piaţă foarte mare. Pe segmentul de smartphone-uri avem o acoperire bună la nivelul ope­rato­rilor de telecom, astfel că şi acest segment este în revenire“, a spus Derek Yu. Ante­rior smartphone-urile erau cel mai lucrativ segment pentru companie, dar acest business a scăzut accelerat pe fondul res­tricţiilor comerciale impuse de SUA companiei, care au blocat, printre altele, accesul la serviciile gigantului american Google. Principalii jucători de pe piaţa de smartphone-uri din România sunt Samsung şi Apple, dar pe fondul provocărilor cu care se confruntă Huawei a crescut şi cota de piaţă a altor jucători.

ZF a scris anterior că gadgeturile pur­tabile - o categorie formată în principal din ceasuri inteligente şi brăţări de fitness - şi produsele audio - precum căştile sau boxele - au ajuns să aibă o pondere semnificativă din businessul din România al Huawei. „Cele mai apreciate produse Huawei au fost cele din categoriile wearables şi audio, atât în 2021, an în care acestea au repre­zentat 26% din totalul vânzărilor din România în trim. 4 2021, cât şi în primele luni ale anului 2022, unde aceste produse au atins 30% din totalul vânzărilor din România în trim. I/2022“, au spus pentru ZF reprezentanţii companiei.

Şi la nivelul regiunii din care face parte România ceasurile inteligente au avut cea mai bună performanţă, a adăugat Yu. „Per­formanţele din Europa Centrală şi de Est au fost în concordanţă cu aşteptările noastre în special pe segmentul de ceasuri inteligente şi prouduse audio. Pe zona de smartphone-uri businessul nostru îşi revine şi ne mărim tot mai mult cota de piaţă. Ne-am confruntat cu o serie de provocări şi pe segmentul de laptopuri - dar nu pe fondul unor probleme ale Huawei ci ale unor probleme care se manifestă la nivelul întregii industrii. De asemenea, după ridicarea restricţiilor provo­cate de pandemia de Covid-19 cred că oa­menii preferă să petreacă mai mult timp afară şi atunci cheltuie mai puţin pe PC-uri.“

 

Ce a mai declarat Derek Yu:

Cred că va fi o competiţie dură în continuare pe toate segmentele pieţei, dar pentru Huawei - având produse inovative şi prin care ne diferenţiem pe piaţă, este o provocare pe care o acceptăm. Pe segmentul de smartphone-uri observăm că intervalul la care clienţii îşi schimbă aparatele devine de ce în ce mai lung, iar acest lucru se întâmplă uneori pentru că nu există inovaţie pe piaţă. De aceea noi mergem înainte cu smartphone-urile pliabile, şi de exemplu venim cu noi materiale pentru smartwatch-uri.

Vrem să aducem multe echipamente noi pe piaţa din România pe zona de smartphone-uri, PC-uri şi ceasuri inteligente.

Planurile privind lansarea Huawei Pay în regiune nu sunt finalizate. Vom alege ţările în care vom face acest pas, dar nu excludem nici folosirea soluţiilor unor terţi, cel mai important lucru este experienţa clienţilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO