Business Hi-Tech

Durata apelurilor de telefonie fixă a scăzut, dar numărul abonaţilor a crescut

Durata apelurilor de telefonie fixă a scăzut, dar numărul abonaţilor a crescut

Autor: Ioan Dornescu

13.12.2011, 00:04 293

Traficul şi durata medie a unui apel prin intermediul telefoniei fixe au scăzut în primul semestru, dar au crescut nu­mă­rul de linii de acces, numărul de abonaţi şi rata de pene­trare a acestui serviciu, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Datele, raportate de cei 51 de furnizori activi pe piaţa cu amănuntul, sunt incluse în raportul semestrial de date statistice privind serviciile de telefonie furnizate prin intermediul unor reţele publice terestre cu acces la punct fix sau cu mobilitate limitată pentru prima jumătate a anului 2011.

Astfel, numărul de linii de acces a crescut în primele şase luni ale anului 2011 cu 4,1%, ajungând la 4,89 milioane. În ceea ce priveşte nu­mărul de abonaţi, prima jumătate a anului 2011 a fost marcată de o creştere de 3,6%, după trei semestre consecutive de scădere nu­mărul total al abo­naţilor depăşind din nou pragul de patru milioane.

O linie de acces este aşa-numitul "post telefonic", în timp ce un abonat este persoana fizică sau juridică ce a încheiat un contract cu furnizorul de servicii, potrivit ANCOM.

Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numărul său de telefon.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a crescut la 52,2%.

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (în creştere cu 3,4% faţă de cea de-a doua jumătate a anului 2010), în timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în plus cu 6,8% faţă de semestrul al doilea din 2010).

În acelaşi timp, volumul de trafic realizat de utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 6,7%, ajungând la 3,2 mld. minute. Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 6,8% (până la circa 1,9 mld. minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 7,7% (până la 575 mil. minute), în timp ce traficul de voce către reţelele mobile a scăzut cu 1,1% (până la 562 milioane de minute).

Traficul de voce către reţelele internaţionale a înregistrat o creştere de 6,3%, până la 192 de milioane de minute. Volumul total de trafic de voce în reţelele publice a fost realizat

în proporţie de 72% de persoane fizice şi în proporţie de 28% de persoane juridice.

În ceea ce priveşte evoluţia volumului total de trafic de voce în funcţie de modalitatea de furnizare a serviciilor, 3,1 miliarde de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul reţelelor proprii (în scădere cu 7% faţă de cea de-a doua jumătate a anului 2010) în timp ce 64 mil. minute au reprezentat trafic originat prin intermediul reţelelor publice fixe ale altor persoane, în creştere cu 14,7% faţă de al doilea semestru al anului trecut.

În medie, un român a vorbit câte 3 minute şi 2 secunde la fiecare apel iniţiat în primul semestru din 2011, înregistrân­du-se o scădere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix faţă de cea de-a doua jumătate a anului 2010.

Durata medie a unui apel originat prin intermediul reţelelor proprii ale furnizorilor de telefonie fixă a înregistrat o creştere de 2,8%, ajungând la 3 minute şi 15 secunde, în timp ce durata medie a unui apel originat prin intermediul reţelelor publice fixe ale altor persoane a scăzut cu 26,9%, ajungând la 40 de secunde. Totodată, traficul de voce mediu lunar a scăzut cu 10,4%, un român vorbind lunar 1 oră şi 50 de minute la telefonul fix, mai puţin cu 13 minute faţă de a doua jumătate a anului 2010.

Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de către furnizorii de servicii de telefonie fixă, care au desfăşurat activităţi comerciale în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO