Business Hi-Tech

eMAG lansează un program de investiţii pentru companiile de tehnologie. “Vorbim despre investiţii de accelerare destinate companiilor care pot creşte rapid cu ajutorul tehnologiei şi care pot deveni viitorii unicorni”

Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures

Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures

Autor: Cristina Bellu

10.12.2020, 11:52 230

eMAG, cel mai puternic retailer online din România, lansează programul de investiţii eMAG Ventures, destinat companiilor de tehnologie care aduc inovaţii în produse şi servicii adresate direct sau indirect clienţilor finali.

Dincolo de finanţare, businessurile selectate vor beneficia de expertiza eMAG  de accelerare a afacerilor şi extindere internaţională, dobândită în urma dezvoltării unor proiecte majore precum eMAG Marketplace, şi a unor companii care au crescut rapid în ultimii ani precum Sameday, Conversion, Fashion Days, Tazz by eMAG sau Zitec.

„În mediul antreprenorial din România există multe proiecte de tehnologie cu potenţial mare, care pot fi dezvoltate cu finanţare şi know-how. Prin eMAG Ventures vrem să creăm o valoare adăugată reală şi să contribuim la o scalarea rapidă a businessurilor, producând astfel un impact vizibil în economia digitală. Vorbim despre investiţii de accelerare, destinate acelor companii care pot creşte rapid cu ajutorul tehnologiei şi care pot deveni viitorii unicorni. Ne dorim să finanţăm companii cu ambiţie şi viziune, care vor contribui la creşterea ecosistemului antreprenorial din România”, explică Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures. 

Una dintre condiţiile definitorii pentru eligibilitatea în eMAG Ventures este utilizarea tehnologiei în dezvoltarea produselor şi serviciilor pentru clientul final, fie direct (B2C), fie indirect (B2B2C). Programul este dedicat companiilor care au deja un model de business funcţional şi pot demonstra că au maturitatea necesară pentru a aduce o schimbare relevantă în pieţele în care activează.  

Programul  îşi propune să fructifice un moment favorabil pentru companiile din zona de tehnologie. Avansul pe care acest sector l-a înregistrat în ultimii ani deschide o serie de oportunităţi unice până acum, dar care necesită investiţii de accelerare pentru ca antreprenorii să ducă proiectele la nivelul următor.

Tazz by eMAG este unul dintre businessurile care au înregistrat o evoluţie exponenţială odată cu investiţia eMAG. Transformată în mai mult decât o aplicaţie de food delivery, Tazz va finaliza anul 2020 cu o creştere de peste 700% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2019.

„Know-how-ul pe care eMAG l-a adus în cadrul Tazz ne-a ajutat să dezvoltăm parteneriate unice pe piaţă, care ne diferenţiază. Ajutorul pe care eMAG ni l-a oferit în zona de tehnologie, operaţiuni, HR, financiar şi marketing a fost esenţial în creşterea Tazz, a cărui evoluţie ne depăşeşte aşteptările în fiecare lună”, spune Alin Şerban, CEO Tazz by eMAG.

Potrivit oficialilor eMAG, primele investiţii prin programul eMAG Ventures sunt preconizate pentru prima jumătate a anului viitor. 

„eMAG a venit către noi acum trei ani cu expertiza de business, de a-ţi face o strategie pe termen lung, de a-ţi face estimări şi previziuni, precum şi cu o abordare tech care ne-a dus la nivelul următor. Practic, am decis să rescriem toate aplicaţiile noastre şi am creat o bază tehnologică pe care putem să construim mai departe. Dacă până acum eram o companie de curierat care întâmplător folosea tehnologie, după investiţia eMAG, am devenit o companie care foloseşte în primul rând tehnologie pentru a servi interesele clienţilor”, adaugă Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier.

Sectorul de curierat a devenit vital în acest an, când obiceiurile de consum şi achiziţie au cunoscut modificări semnificative, generate de adopţia accelerată a comerţului online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO