Business Hi-Tech

evoMAG: Campania noastră de Black Friday de o lună a generat vânzări de 6,5 mil. euro, plus 10% faţă de 2022

evoMAG: Campania noastră de Black Friday de o lună a...

Autor: Ioana Nita

30.11.2023, 00:04 66

evoMAG, unul dintre principalii retaileri online electro-IT de pe plan local, a înregistrat în perioada campaniei de Black Friday, desfăşurată între 27 octombrie – 27 noiembrie, comenzi în valoare totală de 6,5 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de 2022, potrivit informaţiilor oferite de companie. În cadrul ediţiei Black Friday de anul acesta, aproximativ 25% din totalul comenzilor înregistrate de evoMAG au fost generate de segmentul B2B, în condiţiile în care interesul companiilor din România pentru achiziţionarea de produse aflate la reducere a fost mai mare - plus 20% faţă de anul trecut. De altfel, cea mai mare comandă din ultima lună a fost făcută de o companie, în valoare de peste 632.000 de lei, iar produsele achiziţionate au fost laptopuri de gaming. A doua cea mai mare comandă a fost plasată tot de o companie, care a cumpărat laptopuri şi televizoare de peste 350.000 de lei. De cealaltă parte, persoanele fizice şi-au extins anul acesta sfera de achiziţii, cu focus pe diversificare, cele mai vândute produse în Black Friday la evoMAG fiind electrocasnicele mari şi mici. Cea mai mare comandă aici a fost de aproape 26.000 de lei şi a vizat achiziţia unui laptop Apple McBook Air 13, a unei console PS5 şi a mai multor telefoane iPhone 15.

La nivel general, incluzând comenzile plasate de clienţii finali şi de companii, în campania de Black Friday 2023, cele mai vândute produse la evoMAG au fost, în ordine: electrocasnicele, telefoanele mobile, laptopurile, televizoarele şi monitoarele. Creşteri s-au înregistrat şi în rândul numărului celor care au ales să plătească cu cardul produsele achiziţionate de Black Friday. Astfel, pentru 60% dintre comenzi, clienţii au ales plata cu cardul, fie în rate, fie într-o singură tranşă, cu 10% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Confortul şi flexibilitatea au fost cuvintele cheie pentru mulţi dintre români în perioada de Black Friday 2023, peste 40% dintre comenzi fiind livrate la lockerele easybox, aceştia putând să îşi ridice produsele oricând, la orice oră din zi şi din noapte.

În perioada de Black Friday 2023, evoMAG a pus la dispoziţia clienţilor mai multe opţiuni de plată, 15% dintre aceştia alegând să plătească în rate produsele cumpărate.

Totodată, numărul total de vizite pe site a fost de peste 1,5 milioane, cu un vârf de trafic în weekendul 10 – 12 noiembrie. 75% din traficul înregistrat pe site pe durata campaniei a venit de pe dispozitivele mobile, în creştere cu 15% faţă aceeaşi perioadă de anul trecut.

De asemenea, circa 4% dintre comenzi au fost expediate prin platformele de livrări rapide, Glovo, Bringo, Tazz, în aceste cazuri produsele ajungând la clienţi în aproximativ o oră de la plasarea comenzilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO