Business Hi-Tech

Exclusiv ZF. Belgienii de la SD Worx, cu afaceri anuale de 1 mld. euro, care calculează salariile a 5,2 milioane de angajaţi, au cumpărat Romanian Software - liderul pieţei din România în soluţii de salarizare şi management al capitalului uman, cu afaceri de 4,8 mil. euro în 2022

Michael Custers, Chief Marketing Officer al SD Worx (stânga), alături de Victor Dragomirescu, CEO al Romanian Software - fotografiaţi în Bucureşti, după semnarea tranzacţiei. Foto: Adrian Seceleanu

Michael Custers, Chief Marketing Officer al SD Worx (stânga), alături de Victor Dragomirescu, CEO al Romanian Software - fotografiaţi în Bucureşti, după semnarea tranzacţiei. Foto: Adrian Seceleanu

Autor: Adrian Seceleanu

08.12.2023, 16:09 2650

Grupul belgian SD Worx, principalul furnizor european de soluţii de resurse umane şi salarizare, cu afaceri anuale de 1 mld. euro, a achiziţionat Romanian Software, liderul pieţei din România în soluţii de salarizare şi management al capitalului uman (HCM), o companie fondată în 2001, care a raportat pentru 2022 afaceri de 24,3 mil. lei (4,8 mil. euro), cu un profit net de 3,2 mil. lei (0,64 mil. euro).

„SD Worx a semnat acordul pentru a achiziţiona 80% din acţiuni acum, restul de 20% urmând să fie achiziţionate în 2025”, au anunţat cele două companii.

„Ne bucurăm să-i primim în familia SD Worx pe toţi colegii de la Romanian Software S.R.L”, a declarat Kobe Verdonck, CEO al SD Worx.

„Această achiziţie reprezintă o mişcare strategică ce ne permite să ne extindem portofoliul şi prezenţa în România, o piaţă dinamică în Europa Centrală şi de Est. Identificăm o oportunitate semnificativă de creştere în această zonă şi suntem încrezători că aceasta va aduce beneficii substanţiale clienţilor noştri comuni. Romanian Software S.R.L are o reputaţie solidă în livrarea de soluţii de salarizare şi HCM de înaltă calitate, dezvoltate intern, pentru o gamă diversă de clienţi, de la IMM-uri la mari întreprinderi din România, care activează atât la nivel local, cât şi internaţional. Putem ajuta aceşti clienţi prin administrarea completă a salarizării şi resurselor umane pe întreg teritoriul Europei, oferindu-le un dublu avantaj: expertiză locală într-un context internaţional”, a adăugat Kobe Verdonck.

„Integrarea in grupul SD Worx reprezintă o oportunitate excelentă pentru noi de a accelera dezvoltarea şi inovaţia. Împărtăşim aceleaşi valori şi viziuni în ceea ce priveşte asigurarea unor servicii de înaltă calitate pentru clienţi şi utilizarea tehnologiei de ultimă generaţie. Prin unirea resurselor şi capacităţilor noastre, putem oferi clienţilor noştri mai multă valoare, opţiuni şi flexibilitate. Suntem entuziasmaţi să facem parte din familia SD Worx şi aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm împreună pentru a crea un viitor mai bun pentru angajaţii, clienţii şi partenerii noştri”, a declarat Victor Dragomirescu, CEO al Romanian Software S.R.L.

„Acţionarii actuali sunt implicaţi şi vor rămâne dedicaţi dezvoltării companiei. Preţul achiziţiei nu va fi făcut public. Pentru această tranzacţie, SD Worx a apelat la firmele de consultanţă PwC Romania şi D&B David şi Baias, iar Romanian Software S.R.L. la Voicu & Asociaţii”, conform datelor comunicate de cele două companii.

Potrivit unor surse din piaţă tranzacţia s-a perfectat la un multiplu de 10 pentru profitul operaţional (EBITDA), astfel că tranzacţia ar fi avut o valoare de peste 10 mil. euro.

Conform datelor de la Registrul Comerţului, acţionarii companiei sunt: Gabriela Dragomirescu (47%), Cătălina Roxana Dragomirescu (23,5%), Victor Dragomirescu (23,5%) şi Ovidiu-Ion Tudorache (6%).

„Prin această achiziţie, SD Worx îşi consolidează poziţia în Europa Centrală şi de Est şi îşi extinde oferta de tehnologie proprie de salarizare pentru clienţii săi interni şi internaţionali. Romanian Software S.R.L deţine colorful.hr, o suită completă de soluţii de salarizare şi HCM dezvoltate intern, care includ şi un instrument online pentru calculul salariilor brute şi nete ale angajaţilor. colorful.hr este oferit atât on-premises, cât şi în format cloud, incluzând opţional gestionarea serviciilor de salarizare. Romanian Software S.R.L a fost înfiinţată în 2001 şi are 160 de angajaţi, oferind suport pentru peste 750 de clienţi şi cei 200.000 de angajaţi ai acestora. Printre clienţii Romanian Software S.R.L se numără Ikea, Starbucks, Louis Vuitton, Rewe, Altex, Cognizant şi Pizza Hut. Compania, cu sediul în Bucureşti, deţine o cotă de piaţă totală de 14% în România şi a avut venituri de 4,8 milioane de euro anul trecut.”, conform anunţului.

„SD Worx calculează salariile a aproximativ 5,2 milioane de angajaţi şi se clasează în primele cinci companii la nivel mondial în domeniul său. Cei peste 7.500 de angajaţi îşi desfăşoară activitatea în Belgia (sediu central), Austria, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Ungaria, Irlanda, Italia, Luxemburg, Mauritius, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie. Până la sfârşitul anului 2023 SD Worx va realiza o cifră de afaceri consolidată de peste 1 miliard de euro”, conform anunţului.

Într-un interviu acordat ZF după semnarea documentelor privind tranzacţia, Michael Custers, chief marketing officer al SD Worx, a declarat că grupul a analizat cu atenţie toţi jucătorii de pe piaţă îniante de a aborda Romanian Software. „Am considerat Europa Centrală ca o regiune importantă de creştere de mulţi ani. Aşa că am scanat piaţa, am investigat piaţa. Şi când am cercetat piaţa românească, am ajuns la Romanian Software şi Colorful.HR. Şi la un moment dat pur şi simplu am dat un telefon la Romania Software. Am luat legătura şi iată-ne aici, în acest moment. Romanian Software are o poziţie de lider de piaţă, ceea ce era important pentru noi - nu doar să fim prezenţi pe piaţă, ci să avem şi o anumită forţă. Iar Victor şi echipa lui pot aduce asta.”

Grupul belgian a abordat Romanian Software doar după ce a analizat cu atenţie ce jucători sunt activi pe piaţă şi ce rezultate au, a adăugat Custers. „Am cercetat întreaga piaţă. Când intrăm pe o nouă piaţă, ne facem temele. Ne uităm la cine este disponibil pentru a avea aceste conversaţii. Ne uităm la cine are ce cotă de piaţă. De asemenea, scanăm piaţa pentru a vedea dacă clienţii sunt mulţumiţi de furnizorii lor. Deci ne facem temele de la A la Z înainte de a începe să dăm telefoane. Deci, dacă dăm un telefon, este un apel informat.”

SD Worx a mai făcut în acest an o altă achiziţie în Polonia. „În acest an am achiziţionat o afacere în Polonia, foarte concentrată pe întreprinderile mari, aşadar angajatorii cu mai mult de o mie de angajaţi care lucrează de obicei cu softwareul de salarizare SAP. Am semnat acordul cu câteva săptămâni în urmă la Varşovia şi ne va ajuta să creştem pe piaţa poloneză, în partea de sus a pieţei. Oamenii din acea echipă vor deveni, de asemenea, parte a proiectelor europene. Deci, vor lucra la proiecte în Suedia şi Germania şi Franţa şi în toată Europa.”

Victor Dragomirescu, CEO şi unul dintre acţionarii fondatori ai companiei, a spus, în interviu cu ZF, că este mândru de tranzacţia cu grupul din Belgia. „Suntem o afacere de familie, fondată în 2001. Afacerea a fost fondată de două familii, de mine, fratele meu şi soţiile noastre. Suntem în acest business de salarizare şi HR de mai mult de 20 de ani. În acest moment avem mai mult de 750 de clienţi pe piaţa românească. Suntem prezenţi numai pe piaţa românească şi avem doi clienţi în Moldova. Şi suntem foarte mândri de această tranzacţie. Ştim că SD Worx este un jucător foarte mare şi sunt mândru că au ales să intre pe piaţa românească şi ne-au ales pe noi să facem asta. Şi le mulţumim pentru încrederea lor.”

Discuţiile privind vânzarea au demarat în primăvara acestui an. „Am început discuţiile la începutul lunii martie a acestui an şi le-am terminat astăzi”, a spus Victor Dragomirescu. „Modul în care decurge un astfel de proces este destul de comun în industrie. Aşadar, mai întâi am semnat un NDA şi apoi am lansat procesul de due diligence, practic a fost mai multă muncă pentru a înţelege pe deplin afacerea dintr-o perspectivă financiară, dar şi dintr-o perspectivă tehnologică”, a completat Michael Custers, chief marketing officer al SD Worx.