Compania americană Facebook a preluat toate activele şi întreaga echipă de dezvoltatori a TagTile, un start-up care dezvoltase un soft pentru telefonul mobil de management al clienţilor şi al programelor de loialitate pentru aceştia - pentru o sumă care a rămas confidenţială, scriu TechCrunch şi Bloomberg.
Serviciul dezvoltat de TagTile îi permite unui comerciant să le ofere clienţilor puncte de loialitate, bonusuri sau cupoane de reduceri şi include sistemul de management al clienţilor care se înrolează în program, inclusiv metoda prin care aceştia pot utiliza punctele/bonsurile/cupoanele: o aplicaţie pentru smartphone-uri cu sistem de operare Apple sau Google. Pentru ca utilizatorii să poată utiliza aplicaţia comercianţii trebui să instaleze un mic echipament de forma unei cutii - până când tehnologia NFC va deveni ceva obişnuit pe telefoanele mobile, potrivit TechCrunch.
"Suntem fericiţi să confirmăm că fondatorii TagTile se alătură Facebook şi că Facebook achiziţionează toate activele companiei", au spus reprezentanţii reţelei sociale.
Co-fondatorii TagTile, o companie din San Francisco, sunt Abheek Anand şi Soham Mazumdar, ingineri care au lucrat anterior pentru companii precum VMware Inc. şi Google.
Pe de altă parte, Facebook a anunţat lansarea unui serviciu care le permite companiilor să le trimită utilizatorilor reţelei sociale cupoane de reduceri pe care aceştia le pot tipări sau utiliza folosindu-şi telefonul mobil.
Cu soluţia cumpărată de la TagTile Facebook poate fi şi mai implicat în tranzacţii de acest tip şi nu doar în crearea ofertelor, comentează TechCrunch.
Facebook a anunţat recent şi achiziţia, pentru un miliard de dolari, a Instagram - un start-up online înfiinţat în 2010 care nu are venituri şi 13 angajaţi, al cărui unic produs este un soft pentru smartphone-uri care le permite utilizatorilor să publice online şi să voteze sau să comenteze fotografii.