Companiile Facebook şi YouTube au fost fondate aproape în acelaşi timp, cele două concurând umăr la umăr într-o piaţă a utilizatorilor Internet, scrie Business Insider.
Google a anunţat că YouTube a avut 1 miliard de utilizatori unici în fiecare lună, ceea ce înseamnă că site-ul intră în aceeaşi categorie "a greilor" ca Facebook, care are tot 1 miliard de utilizatori activi în fiecare lună.
Cele două companii au fost fondate cam în aceeaşi perioadă. Facebook a luat naştere în februarie 2004. Fondatorul YouTube, Steve Chen, a lucrat la Facebook pentru câteva luni înainte să fondeze în februarie 2005 site-ul cu conţinut video care urma să devină un gigant.
Google a achiziţionat YouTube cu o sumă fabuloasă de 1,65 miliarde de dolari (1,28 mld. euro) în 2006. Privind în retrospectivă, se pare că investiţia a fost genială.
Pentru 2012, Citi a estimat cifra de afaceri a companiei YouTube la 3,6 mld. dolari (2,79 mld. euro) şi un profit de 2,4 mld. dolari (1,86 mld. euro). Cu mult mai puţin totuşi, decât Facebook, care a avut venituri de 5 mld de dolari (3,87 mld. euro) anul trecut.
Valoarea de piaţă actuală a companiei Facebook ajunge la 61 de miliarde de dolari (47 mld. euro). Întrebarea care se pune este dacă YouTube nu ar fi fost preluată de Google, oare cât ar valora acum? Ar fi o decizie înţeleaptă ca Google să listeze compania?
Facebook este singura reţea socială care contează şi este integrată în orice site şi aplicaţie. Pe de altă parte, YouTube este cel mai popular site cu conţinut video din lume cu cele mai mari şanse de a concura reţelele de cablu TV.
Care companie credeţi că valorează cel mai mult?