Business Hi-Tech

Finanţare de 30 mil. dolari pentru o platformă de logistică din Germania

Finanţare de 30 mil. dolari pentru o platformă de...

Autor: Ioana Nita

03.05.2019, 00:00 76
Compania germană FreightHub, care a dezvoltat o platformă online de logistică pentru expediţia de mărfuri, a reuşit să obţină o investiţie de 30 milioane de dolari în cadrul unei runde de finanţare de tip serie B, potrivit portalului Techcrunch.com. Runda de finanţare a fost condusă de Rider Global, un fond de investiţii înfiinţat de experţi în domeniul logisticii, împreună cu Maersk Growth - fondul de investiţii al gigantului A.P. Moller-Maersk specializat în transportul maritim prin containere.

Pe lângă aceştia, la runda de finanţare au participat şi din investitorii deja existenţi – Northzone, fondul GFC (Global Founders Capital) al Rocket Internet, Cherry Ventures şi Unbound. Activând în industria expedierii de mărfuri, o piaţă învechită care are nevoie acută de digitalizare, start-up-ul FreightHub intră în competiţie cu jucătorii tradiţionali care se bazează pe sisteme IT învechite şi pe proceduri manuale. Start-up-ul german oferă servicii de transport pe mare, aerian sau feroviar, acestea fiind bazate pe procese digitalizate – rezervare, comunicare, schimb de date şi gestionarea de documente pentru optimizarea aprovizionării.

Anul trecut, FreightHub a strâns 20 milioane de dolari într-o rundă de finanţare de tip „serie A“, bani pe care i-a investit în soluţii software pentru digitalizarea colaborării dintre clienţi, parteneri şi furnizori şi pentru a extinde funcţionalităţile platformei în ceea ce priveşte integrarea cu alte sisteme. Start-up-ul şi-a extins de asemenea şi portofoliul de servicii, obţinând inclusiv o licenţă IATA pentru serviciile de transport aerian.

„Soluţia noastră oferă acum mai multă transparenţă, încredere, şi avantaje de costuri şit imp pentru organizaţii mari şi mijlocii. În prezent, printre clienţii noştri se numără unele dintre cele mai mari branduri din Germania şi ne-am crescut volumul din nou de 3 ori faţă de anul trecut“, a declarat Michael Wax, Chief Compliance Officer în cadrul FreightHub.

Start-up-ul german are peste 1.500 de clienţi, printre care se numără companii mari precum Miele, Viessmann sau Home24. Pe lângă birourile din Berlin şi Hamburg, FreightHub a dechis recent şi un birou în Asia, în Hong Kong.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO