Business Hi-Tech

Genco (Samsung): In octombrie am vandut LCD-uri si plasme TV cat tot anul trecut

03.11.2006, 18:48 53

Reducerea taxelor vamale de la 42% la 14% pentru electronice, odata cu data intrarii in UE, a pus in garda inca de pe acum producatorii si distribuitorii de pe piata locala, mai ales atunci cand vine vorba de televizoarele cu ecran LCD sau plasmele TV.
"S-au facut foarte multe campanii in media in care s-a vorbit de aceasta reducere si jucatorii din aceasta piata riscau sa aiba un sezon de sarbatori foarte slab din cauza faptului ca exista riscul ca oamenii sa astepte 2007 pentru a-si cumpara un televizor nou", a declarat pentru ZF Alexandru Dragoiu, directorul de vanzari al E-Boda.
Solutia? Ieftinirea LCD-urilor si a plasmelor inca de luna septembrie, pentru a preintampina posibilele vanzari slabe din trimestrul patru.
"Reducerile se pot duce pana undeva la jumatatea distantei dintre preturile actuale si cele care vor rezulta dupa disparitia taxei vamale", a declarat pentru ZF Dana Iorga, directorul general al IT&S, importator si distribuitor IT&C. Compania distribuie pe piata locala plasme NEC.
"Nu puteam rata Craciunul, asteptand 1 ianuarie. Efectul reducerii taxelor vamale nu se va simti imediat dupa 1 ianuarie, din cauza faptului ca exista probleme si la vama", a explicat pentru ZF Claudi Begu, directorul de vanzari al Genco, distribuitorul local Samsung pentru segmentul de electronice si electrocasnice. Genco a lansat in urma cu aproximativ o luna o campanie de reducere a preturilor pentru doua modele de LCD-uri. "Practic suportam aceste reduceri din banii nostri si nu ne vom recupera acum acesti bani, dar avem de castigat pe termen lung. In momentul acesta este important sa fi primul pe piata cu acest tip de campanie si clientul final va observa."
Iar campania se pare ca a dat rezultate. Dragoiu sustine ca in septembrie si octombrie numarul de LCD-uri vandute a fost similar cu cel pentru intregul 2005. Oficialii Genco au rezultate si mai bune, ei sustinand ca vanzarile numai pe luna octombrie le-au egalat pe cele de anul trecut.
"Nu este vorba numai de aceste reduceri", explica Begu. "Preturile oricum scad de la an la an, si probabil ca si in 2007 preturile vor scadea in continuare pentru LCD-uri si plasme". De altfel, conform unor estimari din piata, preturile la nivel mondial ale televizoarelor cu ecrane LCD si cu plasma vor scadea cu 30% sau mai mult in anul 2007, pe fondul extinderii capacitatilor de productie si a diminuarii costurilor.
Piata de anul trecut a fost de ordinul miilor de bucati in cazul televizoarelor LCD si cu plasma, conform Genco. "Imi este greu sa estimez piata din acest an, dar in mod sigur piata de anul viitor va fi de ordinul zecilor de mii", a spus Begu.
In orice caz, romanul prefera in mod clar LCD-uri si grosul pietei il detine acest segment, in proportie de 80-90%.
"Clientul vrea un televizor cu ecranul plat si nu il intereseaza daca este LCD sau plasma. Totusi, LCD-urile sunt mai ieftine", a precizat Begu. Piata locala de plasme, care include atat produsele care pot fi utilizate doar ca televizoare cat si ecranele cu plasma multifunctionale, va ajunge in acest an la vanzari de 9.800 de unitati, in valoare de aproximativ 10 milioane de euro, conform estimarilor IT&S.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO