Business Hi-Tech

GfK: Piaţa de telefoane a scăzut în Europa

GfK: Piaţa de telefoane a scăzut în Europa

Foto Shutterstock

Autor: Adrian Seceleanu

03.09.2012, 00:03 238

Cererea de smartphone-uri la nivel global continuă să fie mare în ciuda climatului economic dificil predominant în multe ţări, conform unui studiu al companiei de analiză GfK, care arată că în primul semestru la nivel global s-au vândut 650 de milioane de mobile inteligente, cu aproape 50% mai multe decât în urmă cu un an.

În Europa piaţa de telefoane mobile este în scădere, pe fondul situaţiei economice, scriu analiştii GfK.

"În prima jumătate a anului 2012, într-o comparaţie de la un an la altul, piaţa de telefoane mobile din vestul Europei, dar şi cea din Est au scăzut cu 3%. Ca răspuns la criza economică şi financiară persistentă, consumatorii par să cumpere mai puţine produse de folosinţă îndelungată, categorie din care fac parte şi telefoanele mobile, cu atât mai mult cu cât un număr relativ mare de consumatori deţin deja telefoane feature sau smartphone-uri. Dacă cererea pentru smartphone-uri rămâne ridicată, aceasta nu poate compensa în totalitate scăderea din segmentul telefoanelor mobile simple. Pentru producă­tori, sistemul de operare pentru care optează a devenit o decizie strategică majoră. Odată ce consumatorii s-au obişnuit cu un anumit sistem, aceştia nu sunt cu adevărat dispuşi să-l schimbe şi astfel au tendinţa să meargă pe acelaşi sistem atunci când îşi cumpără următorul telefon", conform GfK.

În România, conform unor date publicate anterior de GfK, vânzările de telefoane mobile au avut în primul semestru o valoare de 81 mil. euro, în scădere cu 2,9% faţă de anul precedent. Rezultatele au fost mai bune în al doilea trimestru, când valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smart­phone-uri a înregistrat o uşoară creştere de 0,7%, la 43 mil. euro.

Potrivit datelor publicate recent de o altă companie de analiză - Gartner, vânzările de smartphone-uri au urcat la nivel global cu 42,7% în al doilea trimestru al acestui an, în timp ce piaţa de telefoane mobile - care include şi modelele simple, a scăzut cu 2%, la 419 milioane de unităţi.

În al doilea trimestru cel mai mare jucător de pe piaţa de telefoane mobile a fost Samsung, cu 90,4 milioane de unităţi vândute, urmat de Nokia (83,4 milioane unităţi), Apple (28,9 milioane unităţi) şi ZTE (17,9 milioane unităţi).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO