Business Hi-Tech

Goana după cupoane: cum ar putea schimba piaţa reducerilor Facebook împreună cu American Express

Autor: Roxana Cristea

09.08.2011, 00:00 675

Goana după cupoanele de reduceri continuă.După ce Groupon şi clonele sale din întreaga lume au invadatinternetul cu milioane de oferte, acum a venit rândul companiilorde carduri de credit să profite de acestea.

Spre deosebire de cuponarii tradiţionalicompaniile de carduri au mai multe avantaje şi simplifică vizibilmunca utilizatorului în a cumpăra un produs aflat la reduceri.Reprezintă ele un pericol pentru afacerile de tipGroupon?

"Nu mă mai pot opri din a face cumpărături dela cuponari. Sunt atât de multe oferte încât nu mai ştiu ce să iauprima dată. Şi ar fi păcat să nu profit de ele", mărturiseşte DianaMatei, o studentă din cadrul Universităţii din Bucureşti, precizândcă în ultimele două luni a cumpărat de două, trei ori pe săptămânăcâte ceva.

"Ţin minte că la un moment dat am cumpăratcocteiluri la un leu. Cum să nu profiţi de această ocazie, când înmod obişnuit plăteşti cel puţin 20 de lei pentru a-ţi achiziţiona oastfel de băutură?", îşi aminteşte tânăra de 22 de ani, careurmăreşte zilnic patru site-uri ce oferă cupoane dereduceri.

La fel ca şi Diana Matei, consumatorii dinîntreaga lume au arătat tot timpul o afinitate clară pentru Grouponşi sutele sale de copii din întreaga lume, însă cuponariitradiţionali nu sunt singurii care au un cuvânt de spus în aceastăindustrie. Anunţul recent al parteneriatului dintre compania decarduri de credit American Express şi cea mai mare platformă desocializare din lume Facebook, în urma căruia a rezultat aplicaţiaLink, Like, Love, subliniază faptul că furnizorii de carduri îşipot face loc în rândul cuponarilor, ba chiar se descurcă deminune. Avantajul principal al acestui parteneriat este baza marede date de utilizatori de cărţi de credit.

Înţelegerea American Express cu Facebook esteasemănătoare cu cea pe care compania de carduri o are deja cuplatforma Foursquare. Prin intermediul aplicaţiei, deţinătorii decarduri AmEx pot să facă o legătură între conturile lor de Facebookşi carduri. De îndată ce fac acest lucru au acces la reducerilepracticate de companii ca Whole Foods, Dunkin' Donuts, VirginAmerica şi Sports Authority. Reducerile şi companiile sunt diferitefaţă de cele din cadrul Facebook Deals.

Spre deosebire de Groupon sau Living Social,tranzacţiile AmEx nu cer utilizatorilor să pre-cumpere nimic sau săprezinte cuponul la magazine.

AmEx este o reţea de plăţi stabilă şiacceptată pe tot globul. Tot ceea ce utilizatorii trebuie să facăeste să achiziţioneze obiectul redus cu un card AmEx. Bunurile suntcumpărate printr-o tranzacţie standard.

Cele mai multe reduceri din cadrul platformeiAmEx/Facebook sunt făcute pe baza preferinţelor anterioare aledeţinătorului de carduri. Mai exact, reducerile sunt influenţate deceea ce utilizatorului şi prietenii lui urmăresc şi ceea ce preferăprin folosirea butonului like din cadrul reţelei desocializare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO