Business Hi-Tech

Gomag, platforma românească de e-commerce, a depăşit pragul de 2 mil. euro cifră de afaceri în 2021. „Pentru 2022 estimăm investiţii de peste 500.000 de euro şi vizăm extinderea la nivel internaţional”

Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder Gomag

Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder Gomag

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.03.2022, 15:30 607

Platforma românească de e-commerce Gomag a înregistrat la finalul anului 2021 afaceri de peste 2 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 45% faţă de anul precedent, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei estimează o creştere care să atingă nivelul din 2021, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei.

În 2021, Gomag a investit peste 250.000 de euro în dezvoltarea platformei şi a serviciilor oferite, iar pentru anul în curs, reprezentanţii companiei estimează investiţii de peste 500.000 de euro şi vizează extinderea la nivel internaţional.

„Categoric, urmărim cu interes evoluţia pieţei de eCommerce în CEE. Am făcut deja un prim pas pentru extinderea Gomag la nivel internaţional prin intermediul clienţilor care vând cross-border. Integrări cu procesatori de plăţi sau transportatori cu activitate în afara graniţelor României există deja în platformă, urmează şi alte dezvoltări în acest sens”, a spus Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder Gomag.

De asemenea, în 2022, compania are în plan să continue să construiască oportunităţi noi pentru antreprenori, care să le permită să lanseze şi să îşi dezvolte mai rapid afacerea online.

„Există pe rol anumite dezvoltări, zicem noi, revoluţionare pentru piaţa de eCommerce, care în acest moment se află în ultimele teste. Chiar am făcut puţin teasing în cadrul evenimentelor recente, însă nu vrem să le publicăm până nu suntem 100% siguri că funcţionează aşa cum trebuie. Pregătim, de asemenea, câteva oportunităţi exclusiv pentru clienţii Gomag, în care va fi implicată întreaga echipă, împreună cu top partenerii de marketing”, a mai spus Cosmin Dărăban.

Pe parcursul anului 2021, compania Gomag, în cadrul căreia lucrează în prezent o echipă de circa 30 de angajaţi – la care se adaugă şi colaboratori ce sunt angajaţi remote în toată ţara - a ajutat peste 2.350 de businessuri să vândă online. Vânzările acestora au variat în funcţie de tipul de business şi evenimentele de peste an, însă ca un reper, de Black Friday 2021 (12-14 noiembrie), magazinele Gomag participante au înregistrat circa 50.000 de comenzi, cu 160.000 de produse vândute.

„(...) eCommerce-ul a crescut şi va continua să o facă. De aceea ne dorim ca Gomag să rămână un reper de stabilitate, relevant şi util. Împreună cu echipa muncim pentru a aduce la realitate iniţiativele clienţilor noştri, precum şi pentru a oferi poate cea mai accesibilă cale de intrare în eCommerce pentru antreprenorii din România şi nu numai”, a mai spus Cosmin Dărăban.

În ceea ce priveşte profilul persoanelor care lansează magazine online, reprezentanţii Gomag spun că în anii precedenţi, clienţii early-adopters erau antreprenorii cu experienţă care fie migrau la Gomag de pe alte platforme, fie doreau să îşi extindă business-ul prin magazine noi sau pe nişe noi. Însă, în ultimii doi ani, echipa Gomag a observat o creştere semnificativă în rândul clienţilor care sunt la prima afacere.

„Oamenii sunt deschişi să îşi înceapă propriul business, iar online-ul este cea mai rapidă şi ieftină metodă pentru ei.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO