Business Hi-Tech

Google a devenit anul acesta cel mai valoros brand din lume, peste Microsoft şi Wal-Mart

Google a devenit anul acesta cel mai valoros brand din lume, peste Microsoft şi Wal-Mart

Topul celor mai valoroase branduri din lume

Autor: Radu Racu

21.03.2011, 19:23 54

Googlea devenitanul acesta cel mai valoros brand din lume,depăşind Microsoft şi Wal-Mart, conformtopului publicat de Brand Finance, scrieMarketing Magazine.

Google a reuşitsă urce pe prima poziţie în topul celor mai valoroase branduri din lume, cu o cotăde 44,3 miliarde de dolari. Brandul Microsoftvalorează 42,8 miliarde de dolari. Pe poziţia a treia se claseazăretailerul american Wal Mart, cu o valoare de 36,2 miliarde dedolari.

Topul celor mai valoroasebranduri din lume

Plasarea Google în frunteatopului celor mai scumpe branduri coincide cu anul încare, pentru prima dată, Coca-Cola nu s-a clasat în top 10, în condiţiile în care - spun autorii studiului -metodologia a fost schimbată iar consumatorii au început să seorienteze spre băuturi necarbonatate în pieţeledezvoltate. Producătorul de băuturi răcoritoares-a clasat anul acesta pe locul 16, cu o valoare de 25,8 miliardede dolari. Anul trecut Coca-Cola ocupa poziţia atreia.

Vodafonea fost desemnată cea mai valoroasăcompanie britanică şi cel mai scump brand detelecomunicaţii din lume, cu o cotă de 30,7 miliarde dedolari. Vodafone ocupă locul cinci în clasamentulgeneral.

Apple, una dintre cele mai admirate companii din lume,valorează în topul brandurilor 29,5 miliarde de dolari şi sesituează pe locul 8 în clasamentul general.

Nokiaa avut cel mai mare declin dintrecele 500 de branduri analizate, respectiv 9,9miliarde de dolari, din cauza dificultăţilor înregistrate pepiaţa smartphone-urilor. Astfel, cel mai mareproducător de telefoane mobile din lume a coborâtde pe locul 21 pe 94, cu o valoare a mărcii de 9,66 miliarde dedolari.

Facebooka intrat în topulBrand Finance din 2011 cu o valoare de 3,7miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO