Campania, numită "Protejaţi webul, găsiţi ce căutaţi", avertizează utilizatorii Google că această lege a copyrightului ar putea pune capăt accesului facil la informaţii pe web, relatează Financial Times.
"Cerem tuturor utilizatorilor de Internet să apere accesul la o varietate de informaţii şi să protejeze căutările. Sperăm că Bundestagul va respinge proiectul", a declarat Stefan Tweraser, director la Google Germania.
Google speră ca utilizatorii să se implice aşa cum s-a întâmplat acum câteva luni, când o campanie uriaşă pe Internet împotriva unui acord comercial împotriva contrafacerilor a determinat parlamentele din întreaga lume să cedeze presiunii publice.
Iniţiativa neobişnuită a Google, de a recurge la o campanie publică, arată miza aflată în joc.
Proiectul de lege din Germania a atras atenţia guvernului francez, care speră ca publisherii şi companiile de Internet să încheie un acord voluntar. Parlamentarii din Italia şi-au exprimat la rândul lor interesul pentru această problemă.
În Germania, proiectul, care va intra în dezbateri joi, are rolul să dea publisherilor mai mult control în privinţa folosirii articolelor lor pe Internet.
Operatorii serviciilor de căutare vor fi obligaţi, potrivit acestei legi, să ceară acordul publisher-ilor pentru afişarea linkurilor, fiind posibil ca ziarele să obţină în schimb comisioane.
Coaliţia de guvernământ din Germania speră ca aceste reguli, care ar putea intra în vigoare vara viitoare, să permită presei scrise să recupereze o parte din veniturile pierdute în favoarea Internetului.
Criticii proiectului avertizează asupra unor consecinţe grave.
"Majoritatea oamenilor nu au auzit de acest proiect, care poate afecta toţi utilizatorii de Internet din Germania", a arătat Tweraser, avertizând că această lege de copyright va însemna "mai puţină informaţie pentru utilizatori şi costuri mai mari pentru companii".
Directorii unor companii de Internet au sugerat că membrii coaliţiei de guvernământ au cedat presiunilor unor puteri media precum grupul Axel Springer, care publică influentul tabloid Bild.
Asociaţia publisher-ilor de ziare din Germania a arătat că veniturile acestor publicaţii au scăzut cu 20%, la 11 miliarde de euro pe an, în perioada 2000-2009, cititorii şi publicitatea migrând către Internet, presa liberă din Germania fiind astfel în pericol.