Business Hi-Tech

Google pune Internet wireless gratuit, in schimbul "difuzarii" de reclame pe baza locatiei

10.04.2006, 00:00 26

Utilizatorii vor fi "urmariti" pas cu pas de Google prin reteaua wireless pentru a beneficia de reclame online pentru produse sau servicii disponibile pe strada pe care se afla, dar si de prieteni, prin GPS-ul incorporat in telefon.

Google, cel mai mare motor de cautare din lume, va investi 15 milioane de dolari (12,5 milioane de euro) pentru a construi o retea wireless de acces gratuit la Internet, care va acoperi integral orasul San Francisco - SUA. Locul din care va fi accesata reteaua va fi atent monitorizat, compania intentionand sa le ofere utilizatorilor reclame ale companiilor sau furnizorilor de servicii din San Francisco, in functie de zona orasului in care se afla utilizatorii la un moment dat, scrie Financial Times.

Reteaua Wi-Fi va fi realizata in parteneriat cu furnizorul de servicii de Internet EarthLink si va permite Google, ale carui venituri sunt in proportie de 99% din publicitate, sa determine cu o precizie de 30 - 70 de metri unde se afla utilizatorii pentru a le oferi reclame strict in functie de zona din care acestia acceseaza paginile web.

Cu toate ca va fi un serviciu gratuit, Google estimeaza ca-si va recupera investitia din veniturile obtinute prin intermediul publicitatii online platie de firmele locale. Pe piata au inceput sa circule zvonuri ca Google ar putea extinde proiectul intr-un numar mai mare de orase din toata lumea, sunt de parere unii analisti, citati de Financial Times.

Google nu a confirmat insa aceste zvonuri, sustinand ca planurile sale se rezuma la a oferi Internet gratuit numai in San Francisco, proiectul urmand sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an, si in Mountain View, orasul unde se afla sediul companiei, a spus Megan Quinn, purtatorul de cuvant al Google.

Reteaua wireless construita de Google reprezinta o oportunitate foarte mare pentru companiile care isi desfasoara activitatea in aria de acoperire a retelei, acestea avand posibilitatea sa directioneze precis reclamele catre utilizatorii de telefoane mobile si de computere portabile aflati in imediata apropiere, care se conecteaza la Internet prin reteaua Wi-Fi a Google, scrie Financial Times.

Localizarea utilizatorilor de telefoane mobile a devenit un element important atat pentru companiile de publicitate, cat si pentru utilizatori in sine. Numarul celor interesati sa poata afla unde exact se afla prietenii lor fara a mai fi nevoiti sa dea un telefon pentru a afla acest lucru este din ce in ce mai mare, scrie presa internationala.

Raspunzand acestor cereri, compania americana Mologogo a lansat un serviciu care le permite utilizatorilor sa verifice pe Internet unde anume se afla pe o harta detaliata, cu o precizie de cativa metri, posesorii de telefoane mobile dotate cu sisteme de pozitionare prin satelit (GPS).

Pana acum, serviciile de localizare a unui dispozitiv GPS pe o harta detaliata erau disponibile in special pentru masinile foarte scumpe, cu scopul de a localiza vehiculele in cazul unui furt. Pe langa faptul ca utilizatorii pot sti unde se afla o anumita persoana, numai avand acordul acesteia, telefonul mobil poate fi utilizat si pentru a localiza anumite puncte de interes din apropiere - restaurante, hoteluri, muzee sau centre de informare, scrie presa internationala. Iar beneficiile unui sistem de pozitionare prin satelit incorporat in telefonul mobil nu se opresc aici, posesorii putand chiar sa-si puna alerte pentru a-si aminti sa cumpere un produs atunci cand trec pe langa un anumit magazin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO