Business Hi-Tech

Google testeaza AdSense pentru mobile

17.07.2007, 19:56 15

Google a inceput testarea unei versiuni mobile a sistemului de publicitate AdSense, dupa ce anterior anul acesta a prezentat o varianta imbunatatita a sistemului de cautare pe telefoane mobile, scrie presa internationala.
Asemanator oricarei tehnologii noi Google, programul este in stadiul beta (de teste) si poate fi accesat numai pe baza de invitatie. Un purtator de cuvant al companiei a confirmat existenta aplicatiei, declarand: "Efectuam un test limitat a versiunii beta AdSense pentru telefoane mobile si vom continua sa rafinam produsul in functie de feedback-ul pe care il primim de la utilizatori, publisheri si cumparatori de publicitate".
Scott Jones, inventator si intreprinzator pe Internet, a precizat ca sistemul permite afisarea reclamelor simple sau duble si este compatibil cu standardul WAP (Wireless Acces Protocol) 1.0 si 2.0.
Desi sunt optimisti in ceea ce priveste recenta aplicatie de la Google, analistii industriei pun sub semnul intrebarii dimensiunea pietei de reclame contextuale pentru telefoanele mobile. "Cat de mare este piata publicitatii mobile in prezent si ce impact va avea intrarea Google pe acest segment?", se intreaba Evan Neufeld, vicepresedintele agentiei de rating M:Metrics.
Analistii sustin ca este posibil ca AdSense for Mobile sa depaseasca stadiul de proiect experimental si sa devina un element de referinta pe listele de buget ale cumparatorilor de publicitate.
"Google AdSense este un produs puternic pe Internet, insa acopera o nisa a pietei de publicitate. Nu cred ca aceasta nisa a ajuns la saturatie, insa nu stiu cat de mare este", a declarat Lee Hancock, fondatorul si directorul executiv al go2 Wireless, companie a carei tehnologie permite transmiterea informatiilor catre dispozitive wireless, in functie de locatia acestora.
"AdSense are un sistem relativ simplu de functionare - mesajele publicitare care au legatura cu informatia disponibila pe pagina sunt afisate in regiunile aditionale ale paginii. Pe ecranul de dimensiuni reduse ale unui telefon mobil nu vei avea aceeasi flexibilitate", a precizat Hancock, adaugand ca el totusi crede in succesul companiei. Problema este mai degraba legata de magnitudinea succesului inregistrat, a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO