Business Hi-Tech

How to Web aşteaptă peste 250 de startup-uri tech din Europa Centrală şi de Est să se înscrie în cadrul Spotlight 2022. „La ediţia din acest an, ne dorim să vedem startup-uri agile, care adresează probleme actuale, provocatoare şi de mare anvergură”

How to Web aşteaptă peste 250 de startup-uri tech din...

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.06.2022, 17:56 58

Evenimentul dedicat startup-urilor şi inovării din Europa de Est How to Web aşteaptă peste 250 de start-up-uri de tehnologie din Europa Centrală şi de Est să se înscrie în cadrul programului Spotlight 2022, ce pune la dispoziţia micilor antreprenori oportunitatea de a întâlni peste 50 de mentori, experţi şi investitori care să îi ajute să îşi extindă afacerea la nivel global, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii How to Web printr-un comunicat. Startup-urile care se pot înscrie la acest program, între 7 iunie şi 1 septembrie, trebuie să aibă o durată de viaţă sub cinci ani şi să nu fi primit investiţie mai mare de 1 milion de euro.

„La ediţia din acest an, ne dorim să vedem startup-uri agile, care adresează probleme actuale, provocatoare şi de mare anvergură, ce pot face diferenţa pe piaţă. Ca şi până acum, Orange va fi alături de participanţi prin susţinerea şi facilitarea accesului către noi clienţi şi parteneri, naţionali şi internaţionali. Spotlight reprezintă o bună ocazie ca ei să-şi facă cunoscute produsele, să primească feedback relevant şi să facă astfel primii paşi spre investitori”, a spus Monica Obogeanu, Startup Programs Manager în cadrul Orange România.

De asemenea, după prima etapă de selecţie, aproximativ 40 de startup-uri vor intra în programul de matchmaking Spotlight, iar în cursa pentru marele premiu, 20 dintre acestea vor urca pe scena din cadrul conferinţei How to Web.

„Interacţiuni directe cu investitori globali, sesiuni de matchmaking sau expoziţie dedicată startup-urilor în cadrul conferinţei How to Web sunt beneficiile de care au parte participanţii, pe lângă experienţa de pe scenă şi şansa la marele premiu”, au mai transmis reprezentanţii How to Web.

La ediţia Spotlight 2021, valoarea premiului-investiţie acordat a fost de 350.000 de euro. De asemenea, echipele finaliste în cadrul programului şi competiţiei Spotlight din ultimii trei ani au ridicat aproximativ 25 de milioane de dolari în finanţare, până în prezent.

„Cel mai satisfăcător aspect în câştigarea competiţiei Spotlight a fost faptul că această experienţă ne-a validat produsul şi ne-a demonstrat că utilizatorii cred în viziunea noastră. Suntem recunoscători pentru această oportunitate, care a venit la momentul potrivit şi a propulsat Cartloop în perioada care a urmat”, au spus Lisa Popovici şi Andrei Negrău, fondatorii Cartloop - startup-ul câştigător al ediţiei Spotlight 2020.

Lansată în 2011 şi organizată în cadrul conferinţei How to Web, Spotlight este una dintre cele mai cunoscute competiţii din regiunea Europei de Est adresată start-up-urilor din tehnologie care vor să se dezvolte la nivel global.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO