Business Hi-Tech

Imprimeria Naţională a lansat o consultare de piaţă privind emiterea cărţilor electronice de identitate, cu ţinta de a obţine „oferte financiare preliminare” şi estimări privind un „termen de livrare realist”. „Sistemul trebuie să acomodeze minim 25 de milioane de carduri”

Direcţiile locale de evidenţă a persoanelor au început să publice anunţuri privind faptul că nu pot emite cărţi electronice de identitate aşa cum anunţase iniţial Guvernul

Direcţiile locale de evidenţă a persoanelor au început să publice anunţuri privind faptul că nu pot emite cărţi electronice de identitate aşa cum anunţase iniţial Guvernul

Autor: Adrian Seceleanu

29.01.2024, 18:10 199

Compania Naţională Imprimeria Naţională a lansat un proces de consultare al pieţei în legătură cu procesul de emitere a cardurilor electronice de identitate, care are ca obiectiv, printre altele „identificarea unui termen de livrare realist şiobţinerea unor oferte financiare preliminare”, potrivit datelor din platforma e-licitatie.ro.

Conform datelor din document, sistemul ar trebui să gestioneze un număr de cel puţin 25 de milioane de cărţi electronice de identitate.

„Sistemul trebuie să fie dimensionat corespunzător, astfel încât să acomodeze  un volum de minim 25.000.000 carduri şi să permită eventuale upgrade-uri suplimentare, în cazul în care numărul de carduri estimat este depăşit. De asemenea, sistemul trebuie să asigure inclusiv managementul cardurilor emise în cadrul proiectului-pilot derulat la nivelul Beneficiarului. (...) Furnizorul va asigura mentenanţa, garanţia şi suportul sistemului pentru o perioadă de minim 120 luni de la punerea în funcţiune. Pentru infrastructura hardware, perioada minimă de garanţie solicitată va fi de asemenea de minim 60 luni de la livrarea şi punerea în funcţiune”, se arată în documentul publicat de Imprimeria Naţională.

România se află în întârziere la nivelul UE în ce priveşte emiterea cărţilor electronice de identitate. Un proiect pilot a fost demarat în Cluj Napoca, care a presupus emiterea a mai puţin de 20.000 de documente. Proiectul ar fi trebuit să fie extins la nivel naţional în 2023, dar acesta s-a blocat pe fondul contestării unor licitaţii organizate de Imprimeria Naţională.

Ministerul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu a declarat la începutul lunii ianuarie că „speră” ca la finele anului 2024 să fie implementat acest proiect, dacă „toţi furnizorii” implicaţi „îşi fac treaba”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO