Business Hi-Tech

În 2022, casele noastre au devenit mai inteligente şi, implicit, mai sustenabile

Advertorial

În 2022, casele noastre au devenit mai inteligente şi,...
20.12.2022, 12:41 199

Dacă există un cuvânt care să definească noul deceniu şi, cu atât mai mult, anul pe care îl încheiem, atunci acesta este sustenabilitate. Ca experţi, atunci când gândim inovaţii care să aibă o contribuţie pozitivă la schimbările climatice şi la un viitor cu emisii zero, privim lucrurile la nivel macro, analizând trenduri şi iniţiative cu impact semnificativ. La nivel individual însă, aceste discuţii ample pot părea, de multe ori, teoretice, uneori, descurajante. Iar consumatorii ne transmit un semnal clar în acest sens: din ce în ce mai mulţi doresc să facă alegeri conştiente din punct de vedere ecologic, iar o treime din populaţie este dispusă chiar să plătească mai mult pentru produse sau servicii sustenabile.

La Samsung, am decis să punem sustenabilitatea în centrul a tot ceea ce facem. Dincolo de importanţa pentru viitorul Planetei, credem că există o aşteptare semnificativă din partea clienţilor Samsung de a avea constant oportunitatea de a face alegeri sustenabile, care să le îmbunătăţească viaţa şi care să îi ajute să-şi aducă propria contribuţie la binele comun. Şi pentru că aceste alegeri le reflectă stilul de viaţă, ele încep acasă, printr-o conectivitate ce permite tehnologiei nu doar să le simplifice viaţa, ci inclusiv să aducă o contribuţie semnificativă la un viitor mai verde prin reducerea consumului excesiv de resurse. SmartThings, aplicaţia Samsung, este construită astfel încât să devină centrul/hub-ul inteligent al casei, pentru că permite conectarea tuturor dispozitivelor smart din casă astfel încât aceasta să se potrivească stilului de viaţă al fiecăruia.

Şi pentru că stilul de viaţă al consumatorilor cere, din ce în ce mai mult, alegeri sustenabile, 2022 a fost anul în care am transformat tehnologia şi, în special, inteligenţa artificială în aliaţi în lupta pentru alegeri conştiente. Prin gama Bespoke AI™ de la Samsung, ei pot folosi inteligenţa artificială nu doar pentru a economisi resurse, dar şi pentru a spăla şi usca hainele într-un mod inteligent şi cu grijă pentru ţesături. Atunci când maşina de spălat şi uscătorul de rufe Bespoke AI™ sunt integrate în aplicaţia SmartThings, utilizatorii pot inclusiv să monitorizeze şi să eficientizeze consumul de energie. Dar interconectivitatea dispozitivelor din casă nu se opreşte aici: aspiratorul Jet Bot AI+ cu inteligenţă artificială foloseşte puterea procesorului Intel pentru aspirare inteligentă dar şi monitorizarea casei, de la distanţă.

Tot în 2022, gama Neo QLED a obţinut certificarea „Reducing CO2” de la Carbon Trust, ca recunoaştere a eforturilor noastre de a reduce amprenta de carbon; această certificare va susţine şi încuraja un stil de viaţă sănătos, mai ales că fiecare al treilea televizor vândut în Romania este Samsung şi 90% dintre ele sunt smart.

Samsung şi-a luat de mult timp angajamentul să creeze produse inovatoare, dar şi să modeleze şi să implementeze tehnologii de durabilitate a mediului. Ca parte a iniţiativei „Together for Tomorrow”, anunţată chiar la începutul anului în cadrul CES 2022, ne-am propus ca până în 2025 să extindem utilizarea materiale reciclate în toate produsele electrocasnice. În plus, Samsung a adoptat diverse practici durabile pentru a minimiza impactul asupra mediului pe parcursul ciclului de viaţă al produselor sale. Programul „Eco-Packaging” al companiei – care le permite consumatorilor să recicleze ambalajul produselor TV în piese de mobilier versatile – a primit un upgrade în acest an, ambalajele produselor folosind cu 90% mai puţină cerneală, îndepărtând totodată şi capsele în timpul producţiei. Samsung a extins, de asemenea, telecomanda SolarCell, care elimină risipa de baterii datorită panourilor solare încorporate, la toate modelele de televizoare în 2022

Casele noastre devin din ce în ce mai inteligente şi mai conectate, pe măsură ce investim şi dezvoltăm inteligenţa artificială care să ne pună stilul de viaţă în valoare. În viitorul apropiat, vom folosi la maxim acest potential al inteligenţei artificiale inclusiv pentru a deveni mai conectaţi acasă, dar, mai ales, pentru a trăi mai mult, cu mai puţin consum.

În 2023 ne vom concentra să răspundem nevoilor clienţilor noştri, prin oferirea de experienţe interconectate, smart, durabile, care să ajute la construirea unui viitor mai bun; prin producerea de produse şi servicii mai eficiente din punct de vedere energetic şi prin colaborarea cu partenerii noştri valoroşi, dăm puterea consumatorilor să trăiască mai sustenabil, atât în prezent, dar mai ales în viitor.

Victor Armăşelu, Vicepreşedinte Samsung România şi Bulgaria pentru Ziarul Financiar

 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO