Business Hi-Tech

Interviu. Compania taiwaneză Synology, lider pe piaţa de echipamente de stocare ataşate la reţea (NAS), atacă şi segmentul camerelor de supraveghere video din România cu primele sale produse proprii

Igor Cejkovsky, manager pentru Europa de Est la Synology: Multe companii, dacă se extind din Europa de Vest sau din partea de vest a lumii spre est, fac un pas către piaţa românească. Şi asta înseamnă, practic, că sunt multe companii noi sau filiale nou înfiinţate ale companiilor care caută soluţii, infrastructură IT - inclusiv camere de supraveghere.

Igor Cejkovsky, manager pentru Europa de Est la Synology: Multe companii, dacă se extind din Europa de Vest sau din partea de vest a lumii spre est, fac un pas către piaţa românească. Şi asta înseamnă, practic, că sunt multe companii noi sau filiale nou înfiinţate ale companiilor care caută soluţii, infrastructură IT - inclusiv camere de supraveghere.

Autor: Adrian Seceleanu

19.10.2023, 12:00 1849

 Igor Cejkovsky, manager pentru Europa de Est la Synology: „Piaţa din România are un potenţial mare, atât pe segmentul corporate, cât şi pe cel al consumatorilor“ ♦ Compania caută noi parteneri - revânzători şi integratori de soluţii în România care sunt implicaţi în sectorul supravegherii video şi în furnizarea de soluţii pentru afaceri.

Producătorul taiwanez de software şi echipamente IT Synology, liderul pieţei globale a sistemelor de stocare în reţea (network attached storage - NAS), mizează pe vânzări mai mari în România odată cu extinderea pe un nou segment - camerele de supraveghere video.

„În general, vedem România ca pe o piaţă cu potenţial mare. Sunt responsabil pentru pieţele Europei Centrale şi de Est şi văd diferenţele dintre ţări: România este foarte bine dezvoltată din perspectivă IT. Sunt multe oportunităţi pentru că multe companii şi-au deschis filiale în România“, a declarat într-un interviu pentru ZF Igor Cejkovsky, care coordonează din Düsseldorf, Germania, vânzările Synology pe Pieţele Europei Centrale şi de Est.

Cererea este mare şi pentru că România este o destinaţie preferată pentru companiile occidentale care îşi deschid filiale în regiune, spune Cejkovsky. „De obicei, multe companii, dacă se extind din Europa de Vest sau din partea de vest a lumii spre est, fac un pas către piaţa românească. Şi asta înseamnă, practic, că sunt multe companii noi sau filiale nou înfiinţate ale companiilor care caută soluţii, infrastructură IT - inclusiv camere de supraveghere. Deci, pentru segmentul soluţiilor de supraveghere a pieţei, există desigur, un potenţial foarte mare. De asemenea, acum este destul de popular sa avem camere de supraveghere şi acasă. Prin urmare, nu putem uita de segmentul de consumatori“.

Fondatorul companiei suedeze Axis, Martin Gren, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa globală a camerelor video de supraveghere, a declarat, anul acesta, într-un interviu pentru ZF, că piaţa locală este în creştere puternică şi are încă potenţial pentru următorul deceniu, cel puţin. „România este una dintre pieţele care înregistrează rate mari de creştere. Este de departe cea mai mare piaţă a noastră din Europa de Est. Veniturile filialei locale s-au dublat doi ani la rând“, a spus Martin Gren. Piaţa camerelor de supraveghere video din România a fost estimată la 30 de milioane de euro în 2021.

Odată cu extinderea în această nouă categorie de camere de supraveghere video, Synology se bazează pe o creştere a afacerii de peste 10% la nivel local. „În ceea ce priveşte obiectivele pe termen lung, ne propunem întotdeauna să creştem, şi până acum am avut succes în fiecare an. Deci, ne dorim să ne consolidăm poziţia în segmentul NAS şi în segmentul de supraveghere putem practic doar să creştem, pentru că chiar dacă am înregistra acelaşi volum de tranzacţii sau proiecte ca până acum şi am adăuga doar camerele video, tot am înregistra o creştere semnificativă. Nu pot dezvălui cifre specifice, dar ne aşteptăm să creştem cu un procent cu două cifre (peste 10% - n.red.)“, a declarat Igor Cejkovsky. Nu a oferit alte detalii despre afacerea companiei la nivel local sau în regiune.

Compania îşi va concentra eforturile asupra dezvoltării reţelei de parteneri din România în contextul adăugării propriilor camere de supraveghere şi, anterior, a propriilor unităţi de stocare hard drive la portofoliu.

„Avem o reţea destul de mare de parteneri în România şi în Europa. Am avut şi câţiva parteneri specializaţi în supraveghere care au lucrat cu noi anterior, pentru că, aşa cum am menţionat, supravegherea nu este un domeniu nou pentru noi. Dar acum ne vom concentra cu siguranţă mai mult asupra acestuia. Şi acest lucru va avea două faze: în prima fază sau prima parte a strategiei, vom încerca să îmbunătăţim reţeaua de parteneri de canal pe care o avem. Astfel, vom căuta şi mai mult noi parteneri de canal, concentrându-ne pe supraveghere - integratori de sisteme şi aşa mai departe.“

„Şi în al doilea rând, ne bazăm - din perspectiva echipei de vânzări - pe ajutorul echipei de marketing pentru a ne ajuta să împărtăşim vestea că Synology este acum pregătit să ofere o soluţie completă pentru pieţele de supraveghere“, a spus reprezentantul Synology.

Synology a intrat pe piaţa camerelor de supraveghere video anul acesta, după ce anterior a furnizat doar software şi echipamente de stocare ca parte a soluţiilor de supraveghere video. Introducerea propriilor camere video va creşte apetitul clienţilor pentru pachetele complete de la Synology, potrivit lui Igor Cejkovsky. El a menţionat că Synology nu era nou în zona de supraveghere, deoarece, chiar înainte de a avea hardware de stocare, compania avea software dedicat camerelor de supraveghere. Compania avea şi hardware specializat pentru supraveghere video, dar nu a avut niciodată propria lor cameră. Acest lucru însemna că clienţii trebuiau să cumpere camere de la furnizori terţi, ceea ce era „o provocare“. Oferind o soluţie completă de la un singur furnizor, aceştia urmăresc să faciliteze integrarea, să reducă timpul de configurare şi să asigure cea mai bună compatibilitate şi cooperare între dispozitive. Acesta este similar cu motivul pentru care compania a introdus hard disk-urile Synology cu câteva luni în urmă — pentru a avea mai mult control asupra tuturor acestor componente şi pentru a spori fiabilitatea.

În ceea ce priveşte numărul de sisteme NAS vândute de Synology, Igor Cejkovsky a menţionat: „Pot să vă spun că până acum am vândut peste 10 milioane de dispozitive NAS în întreaga lume. Şi când am avut această prezentare în urmă cu doi ani, numărul era între 6 şi 7 milioane. Aşadar, piaţa creşte rapid.“ Întrebat despre situaţia din regiune, acesta a afirmat că într-un an se vând zeci de mii de produse, inclusiv dispozitive HDD, care înainte nu erau disponibile.

Un Network Attached Storage (NAS) este un dispozitiv de stocare conectat la o reţea care permite utilizatorilor de computere şi dispozitive să acceseze, să gestioneze şi să salveze date de la distanţă. Este în esenţă un server de fişiere dedicat sau un computer de stocare care permite utilizatorilor să stocheze şi să acceseze date de pe mai multe platforme şi sisteme de operare. Cu un sistem NAS, utilizatorii îşi pot crea propriul cloud privat, de exemplu, unde pot stoca şi accesa date de pe telefoane, tablete şi computere. Preţul echipamentelor Synology NAS începe de la câteva sute de lei. Printre concurenţii Synology pe acest segment se numără companii precum Qnap şi Netgear.

 

Ce a mai declarat Igor Cejkovsky în cadrul interviului despre:

 Synology - Synology a fost fondată în 2000 în Taiwan ca o companie de software. Deşi vindem în principal hardware, esenţa afacerii noastre este software-ul. Poate părea puţin ciudat că o companie de software vinde hardware, dar pentru noi, hardware-ul este doar un instrument prin care putem oferi această experienţă software clienţilor noştri. Prin urmare, camerele sunt doar cea mai recentă piesă de puzzle pe care nu o aveam înainte. Daca în trecut nu eram în măsură să oferim soluţia completă, astăzi putem spune ca suntem.

► camerele video lansate de Synology - În prezent, avem două camere pe care le-am lansat, una este BC500, iar cealaltă este TC500. Prima este o cameră de tip „bullet“, în timp ce a doua este o cameră de tip „turret“. Acestea stau la baza portofoliului nostru, cu care am început. Cu toate acestea, avem de gând să introducem noi camere în viitorul apropiat pentru a ne extinde portofoliul. Situaţie eset cam acceeaşi ca atunci când am început să intrăm pe piaţa de reţele cu routerele noastre, unde am lansat la început un singur model. Acum am început cu două camere, cu planuri de extindere a portofoliului în continuare.

Aceste camere se remarcă prin calitatea lor superioară - în ceea ce priveşte performanţa, oferă o calitate excelentă a imaginii în orice condiţii de iluminare, aspect esenţial. Astfel, nu este important doar să obţii imagini sau videoclipuri de înaltă calitate în timpul zilei, ci şi pe timp de noapte, de aceea există şi funcţia de vedere nocturnă. De asemenea, aceste camere sunt echipate cu caracteristici bazate pe inteligenţa artificială, cum ar fi capacitatea de a identifica sau detecta persoane şi vehicule. Mai sunt disponibile şi alte funcţii, precum detectarea intruziunilor sau posibilitatea de a căuta instantaneu evenimentele înregistrate de cameră. Cu toate acestea, aceste caracteristici sunt considerate normă pentru camerele de astăzi.

Pentru noi, avantajele esenţiale se regăsesc în aspectele menţionate anterior: software-ul de bază şi soluţia completă oferite de un singur furnizor. Abordăm soluţia de supraveghere în acelaşi mod în care ne-am concentrat asupra NAS-urilor în sine şi asupra brandului Synology în trecut. Pe măsură ce am evoluat, am fost cunoscuţi, în principal, pentru poziţia noastră pe piaţa de retail, în segmentul destinat consumatorilor. În această zonă a pieţei, este crucial să ai o soluţie uşor de utilizat, configurat şi întreţinut. Ne străduim să extindem această abordare şi către segmentul întreprinderilor mici, companiilor mici şi birourilor mici. Acest lucru înseamnă furnizarea unei interfeţe prietenoase pentru utilizatori, care permite efectuarea tuturor operaţiunilor cu doar câteva clicuri de mouse. Dacă apare o situaţie în care eşti blocat în timpul configurării, vei avea la dispoziţie un ghid care să îţi indice următorii paşi.

 Piaţa NAS din România: Activitatea noastră principală se concentrează pe furnizarea de soluţii care operează pe platforme NAS (Network-Attached Storage). În ceea ce priveşte domeniul stocării datelor, ne propunem să revoluţionăm modul în care oamenii îşi gestionează şi stochează informaţiile. Dispunem de soluţii robuste pentru realizarea de copii de siguranţă a datelor, ceea ce este esenţial în zilele noastre, mai ales pentru companii. Pierderea datelor poate avea consecinţe semnificative pentru acestea, uneori chiar până la faliment. În timp ce o maşină distrusă poate fi înlocuită, refacerea datelor poate fi, adesea, o sarcină imposibilă în multe cazuri. Prin urmare, atât în domeniul supravegherii, cât şi în activitatea noastră principală - stocarea de date, observăm un mare potenţial în România şi constatăm o cerere crescută din partea partenerilor noştri. Atunci când interacţionăm cu parteneri şi clienţi, dispunem de o echipă locală care lucrează direct în România. Aceşti colegi se întâlnesc cu comunitatea locală, clienţii şi partenerii noştri, participă la evenimente şi constatăm că există o cerere crescută.

La nivel global, Synology este furnizorul lider pe segmentul sistemelor de stocare ataşată la reţea (NAS), iar situaţia din Europa, inclusiv România, nu este diferită. Deci, pe baza cotei de piaţă, suntem numărul unu şi facem tot posibilul nu numai pentru a ne menţine, ci şi pentru a ne consolida poziţia. Nu este întotdeauna uşor, dar trebuie să învăţăm cum să o facem. Povestea cum am reuşit şi ce plănuim să facem este ceva ce am împărtăşit deja într-o oarecare măsură. Se bazează pe modul în care am abordat piaţa, pornind de la segmentul consumatorilor, iar când am cucerit o parte din acel segment, am făcut un pas înainte în segmentul IMM-urilor (Întreprinderi Mici şi Mijlocii). Aşadar, pentru companiile mici, cum ar fi startup-urile, care nu au nevoi atât de complicate sau cerinţe ridicate precum întreprinderile mari cu mii de oameni, pot beneficia de ceea ce numim o soluţie all-in-one. Un NAS este o cutie simplă cu încă o unitate de stocare multiple şi este mai mult decât o simplă soluţie de stocare. Puteţi face mult mai multe cu el: îl puteţi folosi ca server de email, staţie de supraveghere video, pentru colaborarea între colegi, pentru sincronizarea fişierelor şi aşa mai departe. Există peste 100 de pachete pe care le puteţi instala pe un sistem NAS şi, odată cu aceste pachete, apar noi funcţionalităţi. Deci, în esenţă, acest dispozitiv poate înlocui probabil trei sau patru servere fizice sau virtuale pe care le-aţi fi folosit înainte. Acest lucru îi ajută să economisească bani nu numai la achiziţia iniţială, ci şi de-a lungul anilor, aşa cum am menţionat mai devreme, atunci când îl folosesc.

Acum, ne îndreptăm eforturile către segmentul întreprinderilor mici şi mijlocii pentru că aceştia au cerinţe uşor diferite. Am ajuns chiar şi la punctul în care am introdus recent propriile noastre hard disk-uri. Pentru un consumator, dacă un sistem NAS se defectează la un moment dat, acesta poate lucra fără el timp de două zile sau până când este înlocuit. Dar pentru mediul de afaceri, acest lucru nu este posibil. Companiile folosesc de obicei ceea ce numim soluţii de înaltă disponibilitate care rulează într-un cluster, sincronizând datele,  iar hard disk-urile sunt o componentă cheie în ceea ce priveşte fiabilitatea.

De obicei, există o perioadă de 30 de zile în care vânzătorul trebuie să repare sau să înlocuiască un produs care nu funcţionează. Pentru companii, această perioadă este prea lungă; nu pot aştepta 30 de zile şi nu pot lucra pentru că nu pot funcţiona fără datele lor. Aşadar, am introdus ceva numit „înlocuire rapidă“. Pentru modelele selectate, care sunt de obicei din seria „plus“ a sistemelor noastre NAS de la 2 la 5 bay-uri, acestea vor fi înlocuite de distribuitor în termen de cinci zile. Şi acest serviciu este gratuit. Deci, dacă cineva cumpără un NAS dintr-o sursă oficială, atunci partenerul ar trebui să îl poată înlocui cu ajutorul distribuitorului în aceste cinci zile. Dacă implică transport, ar putea dura puţin mai mult. Deci, poate dura mai mult de cinci zile, dar este totuşi mult mai scurtă decât perioada obişnuită de 30 de zile. Posibilitatea de a înlocui HDD-urile este valabilă şi pentru noile noastre modele, lansate în urmă cu câteva luni. În cazul modelelor anterioare, acest serviciu este inclus şi se realizează în colaborare cu partenerii noştri de distribuţie.

► Sistemul de înlocuire HDD - Având în vedere că întreprinderile nu îşi pot permite întârzieri prelungite pentru a obţine un nou hard disc, am introdus un serviciu de înlocuire în a doua zi, dezvoltat împreună cu un alt furnizor de servicii, o companie din Elveţia. Acest lucru înseamnă că acum companiile pot achiziţiona acest serviciu suplimentar şi au mai multe opţiuni în ceea ce priveşte viteza de înlocuire. În funcţie de preferinţele lor, în Germania, intervalul variază de la 4 ore la o zi pentru înlocuire. Astfel, timpul necesar depinde de cât de rapid doriţi să înlocuiţi sau să reparaţi HDD-ul. Dacă alegeţi nivelul de 4 ore la faţa locului, un tehnician va ajunge la sediul companiei dvs. în termen de patru ore pentru a se ocupa de dispozitivul defect, ceea ce reprezintă un beneficiu semnificativ. Totuşi, este important de menţionat că acest serviciu trebuie achiziţionat separat de către client.

 evoluţia pieţei din Europa Centrală şi de Est - Piaţa este în creştere. Evident, anul cel mai bun a fost anul când pandemia de COVID-19 a început - cred că această situaţie s-a aplicat pentru toate companiile din domeniul IT. În prezent, piaţa a cunoscut o uşoară încetinire, dar încă se înregistrează o creştere, fapt explicat în parte de introducerea noilor produse în portofoliu şi de accentul pe segmentul de afaceri. În acest sector, există numeroase proiecte finanţate de Uniunea Europeană pentru a combate efectele economice ale pandemiei, ceea ce sprijină în mod semnificativ evoluţia. În ceea ce priveşte segmentul de retail, având în vedere inflaţia în creştere la nivel mondial, inclusiv în Europa şi Europa de Est, creşterea nu este la fel de spectaculoasă ca în trecut. Cu toate acestea, piaţa înregistrează în continuare o creştere, chiar dacă la un ritm mai moderat. Se observă totuşi o creştere semnificativă în sectorul enterprise.

► programe de formare pentru parteneri - Pentru toţi partenerii noştri, am introdus un program de certificare şi formare pentru că dorim ca aceştia să dobândească cunoştinţe. Dacă au cunoştinţe despre soluţiile noastre, pot oferi servicii de consultanţă mai bune, cum ar fi suport înainte de vânzare. Şi dacă se întâmplă ceva, este mult mai uşor dacă partenerul poate oferi asistenţă post-vânzare înainte de a contacta Synology ca furnizor. Aşadar, numim acest lucru SIT - Synology Intensive Training şi este un curs bazat pe module. Avem un modul de bază numit DSM Architect, deoarece DSM este sistemul de operare al dispozitivelor NAS. Acestea sunt elementele fundamentale pe care toată lumea ar trebui să le cunoască înainte de a trece la alte module, care pot fi arhitect de soluţii de supraveghere pentru parteneri care se concentrează pe soluţii de supraveghere, arhitect de soluţii de backup pentru parteneri în domeniul soluţiilor de backup şi există, de asemenea, arhitect de productivitate, care se concentrează pe lucruri precum server de e-mail şi îmbunătăţirea colaborării în echipă cu aceste instrumente. Acum cursul este disponibil şi în România, în limba română, susţinut de un trainer local. Training-ul în sine se desfăşoară online, dar avem şi instructori locali, astfel încât chiar şi cei care nu vorbesc engleza, de exemplu, pot participa. La final, ei primesc certificare dacă trec examenul, iar acest lucru îi avantajează pe clienţi pentru că vor avea pe cineva care îi poate ajuta cu soluţii tehnice. Este, de asemenea, bun pentru parteneri, deoarece având personal certificate, le poate obţine reduceri mai bune şi acces la asistenţă tehnică mai bună de la noi.

 Obiectivele Synology pentru a doua jumătate a acestui an - Scopurile noastre sunt destul de clare. Căutăm parteneri noi, nu doar pentru segmentul de camere de supraveghere, ci şi pentru cei concentraţi pe companii. Totodată, ne dorim să dezvoltăm discuţii mai ample despre HDD-urile Synology şi să furnizăm o soluţie cu adevărat integrală, adică un pachet complet care include un NAS Synology, un HDD Synology şi, dacă este necesară supravegherea video, să adăugăm o cameră Synology la acest ansamblu. Prin aceasta, dorim să schimbăm perspectiva oamenilor - să conştientizeze că pot achiziţiona această soluţie completă, fără a fi nevoiţi să cumpere separat componentele şi să le configureze ulterior. Acestea sunt obiectivele noastre principale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO