Liderul pieţei de retail online a făcut schimbări şi la nivelul echipei de top management, Tudor Manea preluând rolul de CEO de la Iulian Stanciu, care a devenit preşedinte executiv al eMAG.
eMAG, cel mai puternic retaiÂler online din România ÅŸi unul dintre cei mai mari jucători din regiune, cu afaceri de pesÂte 8 miliarde de lei la finaÂlul anului 2020, a bugetat pentru urmăÂtorii trei ani investiÅ£ii de peste 3,2 miÂliarde de lei (peste 600 mil. euro), ce vizează extinderea busiÂnesÂsuÂlui la nivel regional, investiÅ£ii în tehÂnologie ÅŸi logistică, dar ÅŸi finanÅ£area unor startup-uri de tehnologie locale, prin programul eMAG Ventures.
„Avem în plan investiÅ£ii de peste 600 de miÂlioane de euro în depozite, livrare, centre reÂgionale, easy-boxuri, tehnologie, resursă umaÂnă, dezvoltarea platformei eMAG MarÂketÂplace ÅŸi eMAG Ventures. Având în veÂdere noul context ÅŸi dezvoltarea econoÂmiÂei digiÂtaÂle, ne propunem să construim o infraÂstructură baÂzată pe tehnologie, logistică ÅŸi mici antreprenori, prin care să dezvoltăm coÂmerÂÅ£ul online în viitor, din România în toată regiuÂnea“, a spus Iulian Stanciu, noul preÅŸeÂdinte executiv al grupului eMAG, în cadrul unei ediÅ£ii speciale a emisiunii de business ZF Live.
Recent, compania a făcut schimbări la nivelul echipei de top management, astfel că Tudor Manea a preluat rolul de CEO al grupului de la Iulian Stanciu, care a devenit preşedinte executiv al eMAG.
Iulian Stanciu a spus că investiÅ£iile în dezÂvoltarea internaÅ£ională vor viza în special UnÂgaria, dar ÅŸi o altă Å£ară din regiune, pe care o va anunÅ£a în perioada următoare. ÃŽn preÂzent, eMAG are activitate pe trei pieÅ£e - RoÂmânia, Bulgaria ÅŸi Ungaria. „FocuÂsul va fi pe Ungaria, dar vom anunÅ£a în peÂrioada următoare ÅŸi o Å£aÂră nouă pe care vom începe să ne dezÂvoltăm acceÂleÂrat. Mai adresăm încă cinci ţări preÂluate prin fuziunea cu cei de la Extrem Digital, dar nu suntem cu preÂzenÂţă locală puternică, vindem acolo din Ungaria.“
Printre planurile pe termen scurt şi mediu ale reprezentanţilor companiei se regăseşte şi angajarea a 2.000 de noi persoane. În prezent, grupul înregistrează un număr de aproximativ 7.300 de angajaţi, din care 500 sunt în Ungaria, 200 în Bulgaria şi câţiva în Polonia.
„Probabil că aproximativ 6.500 din totalul angajaţilor sunt în România. Doar pentru următorul an avem în plan peste 2.000 de posturi noi pe care vrem să le acoperim. Asta înseamnă tehnologie – angajăm peste 200 de programatori, data scientist – oameni în comercial, în echipa de marketplace, finance“, a adăugat Iulian Stanciu.
Tudor Manea, noul CEO al grupului eMAG, a menţionat că în cei trei ani, compania va dezvolta centre regionale şi în zona Transilvaniei şi cea a Moldovei.
„Un lucru important în e-commerce este să livrezi cât mai repede produsele. Iar pentru a ajunge să livrăm cât mai repede în toată ţara va trebui să construim centre regionale aproape de marile oraşe de unde putem livra în aceaşi zi sau putem livra în două ore. Asta înseamnă că o să avem centre regionale în zona Transilvaniei, unul sau două centre, şi în Moldova probabil în nord un centru regional însemnat“, a spus Tudor Manea.
Ce a mai spus Iulian Stanciu, preÅŸedinte executiv al eMAG
Am pus cap la cap investiţiile din şase zone, pentru următorii trei ani. Asta înseamnă o valoarea de 3,2 miliarde de lei, peste 600 de milioane de euro, înseamnă un nivel de logistică în care avem depozite dar şi modalităţi de livrare, centre regionale şi partea de easy box, de lockere, departament dezvoltat în ultimii doi ani şi care funcţionează foarte bine. Apoi avem un nivel de tehnologie, în care, folosind foarte mult creativitatea românească şi cei aproape 1.000 de programatori pe care îi avem în prezent şi la care mai adăugăm în fiecare zi alţii, dezvoltăm lucruri care prin tehnologie ne cresc productivitatea, dar ne şi diferenţiază în piaţă. Apoi avem un nivel de marketplace în care asigurăm accesul micilor comercianţi, care vin din offline sau care sunt la început de drum, să adreseze toată baza de clienţi atât din România, cât şi din regiune. Şi apoi avem resursa umană internă pe care ne dorim să o dezvoltăm, astfel încât să producem valoare adăugată pe care să o exportăm mai departe în regiune.
A şasea direcţie este cea de dezvoltare a companiilor anunţată prin programul eMAG Ventures care a avut succes. Ne uităm aici la companii româneşti de tehnologie care să ţintească foarte sus. Aici credem că în următorii 3 ani putem să mai producem un unicorn românesc.
Prin eMAG Ventures investim în startup-uri. Avem mai multe exemple, dar două sunt cunoscute şi vizibile, în prezent. Unul este Sameday, companie care acum patru ani livra circa 3.000 de colete pe zi şi acum au avut vârfuri de peste 200.000 de colete pe zi. Avem Tazz, o companie în care am investit acum doi ani – se numea eucemănânc.ro- şi care creşte exponenţial, ca Făt-Frumos, aici ne uităm la creştere de la lună la lună. Spre exemplu, martie este peste 30% faţă de februarie, februarie a fost peste ianuarie cu peste 20%, iar ianuarie a fost peste decembrie cu 10%. Prin eMAG Ventures am văzut circa 100 de companii în ultima vreme, din care cu aproximativ 10 suntem în discuţii avansate. Sperăm să anunţăm o nouă investiţie cât de curând.
Această investiţie este o oportunitate privind la viitor. Pandemia a schimbat comportamente pentru oameni, au început să cumpere lucruri online, nu doar să se uite online şi să cumpere din magazine, a schmbat comportamente de plată, a schimbat comportamente pentru comercianţi, care considerau online-ul ca un fel de canal secundar de vânzare, acum este un canal principal. Toate businessurile mari din offline se transferă către mediul online.
Asta înseamnă că va fi nevoie de infrastructură de trafic, de logistică, de diverse alte competenţe pe care noi vrem să le punem la dispoziţie şi micilor comercianţi şi celor mari. Vrem să legăm investiţiile pe care le facem în toate ţările în care activăm foarte bine.
UE ne ghidează spre digitalizare, avem un guvern şi un parlament care discută din ce în ce mai mult despre digitalizare, deci vom vedea acestă infrastructură digitală la nivelul populaţiei ca elemente cheie pentru dezvoltarea viitoare.
Dacă nu vom face noi aceste lucruri le vor face alţii, că este o companie din SUA, Europa sau din China, cineva o va face pentru că sunt extraordinar de mulţi bani în pieţele de capital, sunt investiţii mari, nu e zi să nu vedem investiţii în companii din zona economiei digitale, iar aceşti bani se vor vedea la un moment dat şi vor ajunge şi în România.
eMAG Marketplace este de fapt o platformă tehnologică prin care oferim nişte servicii pentru clienţi şi comercianţi. Noi exportăm internaţional aceste servicii. Practic, platforma facilitează companiilor româneşti exportul internaţional, chiar dacă produsele nu sunt fabricate în România. Va fi greu şi din ce în ce mai greu să fabricăm produse în România cu o competiţie venită din Asia, în principal, unde oamenii lucrează mult mai mult, au productivitate mai mare, cost lunar per angajat mai mic. Ajunge un cost per operaţiune la de 10 ori mai mic, am fost acolo să vedem, deci este extraordinar de greu să te mai baţi cu asta, cu un program de lucru de 40 de ore pe săptămână.
Asta înseamnă cî noi va trebui, ca economie, pentru a recupera acest gap pe care îl avem, să începem să exportăm valoare adăugată din ce în ce mai mare, ceea ce încercăm şi noi să facem.
Dar sediul nostru central este aici. Aici vine proprietatea intelectuală, aici vin banii şi aici se dezvoltă. Dacă vorbim despre beneficiul economiei de a avea companii cu sediul central în România, reprezintă valoarea adăugată pe orizontală, pentru că conform unor studii făcute de noi un leu investit de noi produce alţi 3 lei în profiturile şi veniturile altor companii, iar un job la noi generează încă 7 joburi în alte companii. Iar cei care produc valoare adăugată sunt plătiţi mult mai bine.
Adică din 3,2 miliarde de lei pe care îi vom investi se vor vedea în economie 10 miliarde de lei.
Dacă vrem să angajăm 2.000 de oameni, înseamnă probabil 14.000 de locuri de muncă la nivelul economiei.
În Ungaria suntem cam la o treime din România, în prezent. Businessul internaţional înseamnă aproape 40% din total şi ne propunem ca în trei ani acest segment să reprezinte peste 50%. Este unul dintre obiective. „Este noul mandat de CEO al lui Tudor Manea.“
Am crescut bine, probabil că vom depăşi afaceri de 8 miliarde de lei, din care România reprezintă peste 60%.
Peste 3 ani- dacă acum 60% dintre produse sunt vândute de comercianţi, vrem ca acest segment să reprezinte 80%, deci infrastructura pe care noi am construit-o pentru vânzare directă să o punem la dispoziţia tuturor.
Vrem ca prin investiţiile pe care le facem în companii noi pentru că avem know-how pe care îl putem monetiza şi pe care îl putem oferi altor antreprenori la început de drum.