Business Hi-Tech

Juan Porcar, vicepreşedinte FUJITSU: Avem un plan de creştere pe trei ani de zile pentru România

Juan Porcar, vicepreşedinte, Head of Eastern Europe, Russia & CIS, Africa ân cadrul FUJITSU. Fotografii: Adrian Seceleanu

Juan Porcar, vicepreşedinte, Head of Eastern Europe, Russia & CIS, Africa ân cadrul FUJITSU. Fotografii: Adrian Seceleanu

Autor: Alexandra Cepăreanu, Adrian Seceleanu

03.10.2018, 07:31 116

Grupul japonez FUJITSU, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii IT din lume, are un plan de creştere pentru următorii trei ani de zile pentru piaţa din România a declarat Juan Porcar, vicepreşedinte, Head of Eastern Europe, Russia & CIS, Africa, invitat în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live, transmise cu ocazia evenimentului FUJITSU DAY Romania 2018, organizat marţi de companie în Bucureşti.

“România este în mod clar o piaţă importantă pentru FUJITSU iar acest lucru este clar: în primul rând conducem de aici toate operaţiunile din Balcani, întreaga echipă este condusă de Gabriel Pavel de aici din România; în al doilea rând se văd investiţiile noastre - derulăm acum  pentru prima oară în câţiva ani evenimente precum acesta, vrem ca clienţii noştri să ne cunoască dar şi ca mai mulţi parteneri să ni se alăture în aceste activităţi de co-creare. Avem un plan pe 3 ani de zile, iar acest plan pe trei ani de zile prevedee creştere de peste 10% de la an la an. Toate aceste date arată că ne dorim creştere şi să avem succes pe piaţa din România pentru Fujitsu”, a declarat Juan Porcar.

Ce a mai declarat reprezentantul FUJITSU în cadrul emisiunii:

# Co-creation reprezintă combinarea unor echipe din business şi tehnologie în proiectele în
transformare digitală. Sunt sigur ca firmele excelente aşa fac, dar nu acesta este procedura normală în companii unde IT-ul lucrează de multe ori ca un furnizor, iar ca furnizor el primeşte o cerere pentru care cândva mai tarziu ei vin cu soluţia. Aceasta este o abordare OK pentru multe proiecte dar când transformarea digitală are legătură cu schimbarea nu doar a vitezei dar şi a acurateţei de a face unele procese ci şi cu crearea unor noi procese de business pentru a vinde într-un mod diferit sau pentru a inspecta calitatea într-un mod diferit sau pentru a te promova diferit, organizaţiile de business trebuie să se schimbe şi ele. Acest model de furnizor al departamentului de IT nu este destul pentru că şi partea de business trebuie să se schimbe.

# Din acest motiv transformarea digitală şi IT-ul trebuie să meargă împreună şi să se influenţeze reciproc. De asemenea tehnologii precum AI, IOT, cloud, blockchain sunt atat de recente încât multe dintre acestea sunt disponibile în forma pe care o cunoaştem astăzi doar de 2-3 ani de zile. Sunt atât de recente încât poate doar 1-2 oameni din departamentele de IT dintr-o companie sunt familari cu ele, dar nu toată lumea. Acesta este un motiv în plus de a aduce în companie ajutor de la un furnizor extern precum Fujitsu care să aducă în proiecte şi oameni tehnici care au cele mai recente cunoştinţe despre aceste tehnologii.
AI, IOT, cloud, securitate sunt ceea ce numim în Fujitsu servicii conectate -acestea sunt serviciile pe care le vedem în mod particular utile în procesele de transformare digitală. Trebuie să fim realişti – abilităţile, cunoştinţele în aceste subiecte nu sunt foarte comune şi de aceea nevoia de a pune echipele la un loc este necesară.

#  Datele pe care se bazează companiile în procesele de transformare digitală sunt extrem de importante şi reprezintă un element cheie al procesului de co-creare.

# De regulă este relativ simplu să înţelegi ce date sunt disponibile într-o organizaţie, cineva de la IT poate să spună câte baze de date există, câte foi de calcul tabelar, - sau poate nu câte foi de calcul tabelar sunt cu totul dar măcar le poate nominaliza pe cele principale. Ei pot spune şi dacă organizaţia ţine evidenţa altor date nestructrurate precum cele generate de platforme de mesagerie, de exemplu.

# Care dintre aceste date sunt disponibile într-o companie reprezintă o etapă simplă, dar care dintre aceste date sunt relevante pentru ţinta şi viziunea procesului de transformare digitală - aceasta este o sarcină care poate fi îndeplinită doar de oamenii din business. Dacă laşi consultanţii sau echipa de IT, chiar şi oamenii din organizaţia internă de IT, să decidă ce date sunt importante ei pot face cu uşurinţă o mişcare greşită. Am arătat în prezentarea mea rata de succes a proiectelor digitale este în jurul a 70% - nu mai mult şi desigur că din punct de vedere al unei investiţii nu este destul.

# Ne-am uitat şi mai adânc în ceea ce s-a întâmplat în aceste proiecte şi ce nu a mers bine şi aş spune că în mare parte problema a fost că setul iniţial de date folosit era greşit. Erau date care nu erau relevante iar apoi proiectul a încercat să obţină progrese pe baza acestor date dar rezultatul nu a fost atins. Alegerea datelor reprezintă o parte crucială a procesului de co-creare.

# În mod tradiţional am fost o companie care a lucrat cu sectorul public şi vrem să continuăm desigur să facem acest lucru. Cred că una dintre transformările semnificative care au loc în Europa de Est este felul în care guvernele se apropie de cetăţeni şi le fac viaţa mai uşoară. Dar unul dintre vectorii noştri de creştere este şi sectorul privat şi din acest punct de vedere segmentul clienţilor din sectorul privat din România a crescut puternic în ultimii ani de zile şi este unul dintre principalii factori de creştere pentru noi. Aceasta este o direcţie iar cealaltă este cea a partenerilor - avem parteneri foarte loiali în România, alături de care lucrăm de mult timp - sunt mândru că am reuşit să îi păstrăm o perioadă atât de lungă. Planurile noastre de creştere necesită extinderea reţelei de parteneri iar de aceea am actualizat şi îmbunătăţit reţeaua de distribuţie în ultimele 12 luni iar acum mă aştept de asemenea ca acest <<update>> al reţelei de distribuţie să aducă noi parteneri, noi parteneri care vor să se specializeze în unele arii precum transformarea digitală. Sunt foarte bucuros că astăzi am reuşit să atragem câţiva jucători care nu sunt parteneri tradiţionali ai Fujitsu. Sper că ei au recepţionat pozitiv propunerile noastre şi că vor dori să ni se alăture şi că vor deveni parte a creşterii noastre.

# Suntem experţi în centre de date, orice companie care se află într-un proces de transformare a centrelor sale de date - nu doar de creştere ci poate de îmbunătăţire a eficienţei, a securităţii - ar fi bine sfătuit să vorbească cu FUJITSU pentru că noi putem acoperi toate segmentele unui proiect legat de un centru de date şi orice are legatură cu mobilitatea şi echipamentele specializate precum staţiile de lucru pentru activităţile de inginerie.

# Acestea sunt aş spune ariile tradiţionale dar trebuie să spun că dacă o companie vrea sa intre în nişte procese serioase de transformare digitală atunci ar trebui să discute cu partenerii noştri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO