Business Hi-Tech

Liudmila Climoc, CEO Orange România: Sunt necesare investiţii constante în creşterea capacităţii reţelei şi a gradului de acoperire. Avem nevoie de programe publice care să susţină acest obiectiv

ZF Digital Summit `20

Liudmila Climoc, CEO Orange România: Sunt necesare...

Autor: Alexandra Cepăreanu

04.11.2020, 14:45 194

Pandemia a accelerat digitalizarea la nivelul ţării, însă, cu toate acestea, România se confruntă cu un decalaj digital semnificativ, comparativ cu alte ţări europene, care poate fi redus prin investiţii constante în creşterea capacităţii reţelelor şi în creşterea gradului de acoperire, afirmă Liudmila Climoc, CEO Orange România, în cadrul videoconferinţei ZF Digital Summit `20.

Iar pentru ca operatorii din sectorul telecom să poată continua investiţiile în dezvoltarea reţelelor de telecomunicaţii este nevoie ca guvernul să dezvolte programe publice care să susţină obiectivele acestora.

„România se confruntă cu un decalaj digital semnificativ care trebuie redus prin investiţii constante şi solitare în creşterea capacităţii reţelelor şi creşterea acoperirii. Şi dacă ne gândim la reducerea diferenţelor, avem nevoie de un plan consolidat. Dar avem nevoie şi de programe publice care să susţină acest obiectiv dacă vrem să putem vorbi despre digitalizarea sectorului de sănătate, educaţie, administraţie şi vedem cât de important este acest lucru pentru zonele rurale mai îndepărtate, avem nevoie de fonduri de dezvoltare a infrastructurii”, a spus Liudmila Climoc.

Ea a adăugat că dezvoltarea infratrsucturii digitale trebuie să devină o preocupare pentru autorităţi.

„Avem nevoie de un plan stratgic şi putem lucra împreună la dezvoltarea industriei.”

 
 

Alte declaraţii

Legislaţia din România ar trebui să fie foarte mult aliniată la legislaţia UE, care vizează, de asemenea, securitatea cibernetică şi acoperă riscurile de securitate cibernetică.

Cred că primul nostru obiectiv, atât al jucătorilor din industrie, cât şi pentru guvern, este că trebuie să ne asigurăm că povestea 5G în România va fi o poveste de succes.

Consumul de date este în creştere. Am observat o rată de creştere de 40%- 50% anul acesta, iar această creştere va continua. De fapt, ne confruntăm cu o creştere exponenţială.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO