Business Hi-Tech

Marea Britanie: Publicitatea pe internet o ajunge din urma pe cea televizata

15.08.2008, 19:50 21

Segmentul de publicitate online din Marea Britanie a inregistrat un ritm de crestere de 40% anul trecut, atingand valoarea de 2,8 mld. lire sterline (3,54 mld. euro), in timp ce veniturile pe segmentul publicitatii TV au stagnat, scrie presa internationala, citand un studiu al autoritatii britanice de reglementare in comunicatii Ofcom.
Potrivit raportului anual al Ofcom, publicitatea pe internet reprezinta 19% din intreaga piata de advertising din Regatul Unit. Studiul a mai relevat faptul ca englezii au petrecut de patru ori mai mult timp in fata computerului si de doua ori mai mult timp utilizand telefonul mobil comparativ cu anul 2002.
Cheltuielile pentru publicitatea online au fost dominate in primul rand de catre mesajele publicitare contextuale, care sunt afisate alaturi de rezultatele furnizate de un motor de cautare pe internet. Acestea au generat anul trecut 1,6 mld. lire (2,02 mld. euro). Segmentul de publicitate televizata, pe de alta parte, a stagnat, totalizand 3,5 mld. lire (4,42 mld. euro) in 2007. Canalele TV digitale au inceput sa castige cota de piata, generand circa o treime din totalul vanzarilor de publicitate televizata.
"Deocamdata, efectele declinului economic mondial nu se resimt la nivelul cheltuielilor consumatorilor finali si ai cumparatorilor de publicitate. In timp ce veniturile din publicitate au ramas relativ la acelasi nivel, nu trebuie sa ne asteptam la aceeasi stabilitate si in viitor", au precizat oficialii Ofcom.
Englezii isi petrec in medie 218 minute in fata televizorului, cu aproximativ doua minute mai mult decat in 2006, in timp ce ponderea celor ce urmaresc emisiuni TV online s-a dublat, ajungand la 17%, evolutie sustinuta si de lansarea serviciului de televiziune pe internet BBC iPlayer.
Din totalul locuintelor cu acces la internet, 32% au urmarit clipuri video pe YouTube sau webcast-uri, in crestere cu 21% fata de 2006.
De asemenea, rata de penetrare a serviciilor de internet broadband a crescut de la 52% la 58% pe parcursul anului trecut.
In ceea ce priveste serviciile de telefonie mobila, la finele anului trecut, in Marea Britanie au fost active 74 milioane de cartele SIM, la o populatie de 60 de milioane de persoane. Britanicii au petrecut, in medie, zece minute pe zi vorbind si scriind mesaje pe telefonul mobil, dublu fata de 2002.
Media de timp pentru convorbirile prin intermediul telefoniei fixe a scazut la 14 minute pe zi de la 15 minute in 2006, iar serviciile online de telefonie, precum Skype, s-au situat de asemenea pe un trend descendent, odata cu ieftinirile costurilor de interconectare cu telefoanele fixe. In ultimul an, mai mult de unu din zece utilizatori s-au conectat la internet de pe mobil, pe masura ce numarul de abonamente 3G a crescut cu 60%, la 12,5 milioane.
Veniturile totale din industria de telecomunicatii au crescut la 38,8 mld. lire sterline (49,08 mld. euro), fata de 37,3 mld. (47,18 mld. euro) in 2006.

Trendul continua
Cheltuielile pentru publicitatea online in Marea Britanie s-au apreciat cu 40% in detrimentul celor destinate televizorului, ajungand la 2,8 mld. lire anul trecut
Segmentul publicitatii televizate a stagnat, totalizand 3,5 mld. lire
Britanicii au petrecut de 4 ori mai mult timp in fata computerului si de 2 ori mai mult timp utilizand mobilul, comparativ cu 2002
Veniturile totale din industria de telecomunicatii au crescut la 38,8 mld. lire sterline (49,08 mld. euro) de la 37,3 mld. (47,18 mld. euro) in 2006

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO